Gå til innhold

Dette hjalp meg umiddelbart mot kvalme:) Sprøtt(hentet fra kjerringrådsiden)


Mololsen

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg er gravid i 7. uke og var inntil nylig sterkt plaget av svangerskapskvalme. En venninne av meg som nettopp har fått barn anbefalte meg å ta akupunktur mot dette. Hun hadde selv tatt det, og unngått kvalme helt med bare to behandlinger. Flere av hennes venninner hadde hatt samme erfaring. Så jeg ringte min far som er akupunktør. Han hadde ikke tid til å treffe meg med det første, men sa det var mulig å stimulere det aktuelle akupunkturpunktet på andre måter. Det er f.eks. gjort forsøk med å la gravide kvinner gå med et armbånd med en liten kule som konstant presser på det aktuelle punktet. Han forklarte meg hvor punktet var (på innsiden av underarmen 4 fingerbredder ovenfor håndleddet), og jeg gikk og hentet min datters hårstrikker. Noen av dem hadde små kuler på, og jeg tok en rundt armen og lot kulen presse på det aktuelle punktet. Umiddelbart merket jeg at kvalmen lettet. Virkningen varer konsekvent når jeg har på strikken. Ganske fascinerende, så dette tenkte jeg andre burde tipses om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...