Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer litt an på hvor du bor. Ifølge noen på disse sidene, så er det ventelister i Oslo? Men der jeg bor søker man det året eller når man vil ha barnet i barnehagen.

Om man tenker å søke barnet inn til januar, kan det være greit å søke fra året før (om du tenker på barnehageplass i januar 08, så lønner det seg å søke nå). Hvis ikke kan det hende du må søke på nytt igjen til neste år og ikke få plass før høsten 08.

Men om man må søke hvert år i Oslo, det vet jeg ikke.

Se på infoen under barnehager på din kommunes nettsted. Du finner sikkert det du trenger å vite. Det står somregel godt forklart

jeg søkte da jeg fikk personnr til sønnen. vet at ande som har søkt med en gang barnet er født.avhengig hvor du bor, men det er vel venteliste i de fleste kommuner. søk nå og skriv daton du vil ha plass fra. vet ikke hvordan det er i din kommune, men der vi bor, ser dem også på når en har søkt, kommer høyere opp på ventelisten.

hvordan du søker, gå inn på kommunen din sin nettside, kan ligge søknadskjema der, gå til den barnehagen der du ønsker plass, spørr om søknadskjema, ring kommunen, eller servicetorget om det er i din kommune. håper du fikk noe ut av dette svaret:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...