SaNdRa & RiNa Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Til en jente? Jeg synes det er så fint selv om det nok er ganske spesielt og litt 'rart'... Vurderer et mellomnavn i tillegg. Et par venninner av meg mener det ikke går ann å hete det. Da ble jeg litt usikker, så hvis noen har meninger; kom gjerne med dem hvis du gidder )
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Blir nok litt for spesielt for min del..Uansett mellom navn eller ikke... Men heldigvis er vi alle ulike i smak =)
Stirra ner 32+5 Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Hva med Lycke? Synes det er fint, jeg :0)
snartmammapåny Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Ville aldri kalt mitt barn det, men smaken er forskjellig. Synest det lett hørest ut som et etternavn om det brukes som mellomnavn...
SaNdRa & RiNa Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2007 Det tenker vi litt på også, at det kan høres ut som etternavn.. Må nok smake på det en stund til, så får vi se! Takker for svar!
snartmammapåny Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Er vel noe som heter at "navnet skjemmer ingen", så så lenge du og din sambo/mann liker det så er jo det det viktigeste. Er mange navn der man rynker litt på nesen første gangen man hører det, men etterhvert blir man vandt til det og da er det jo det mest naturlige i verden:)
SaNdRa & RiNa Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2007 Ja, du har så rett så rett! Vi rynket godt på nesen til å begynne med vi også, men nå er det plutselig blitt fint. Har jo ganske god tid enda, så vi får se:)
Diadora31 Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Hei! Min venninnes datter heter Lykke! Synes det er et flott og orginalt navn. Det er kraftig, samtidig som det er feminint. Hun liker orginale navn, og har det på eldste datteren også. Litt symbolskt var det for henne iallefall, siden de i utgangspunktet slet med å bli gravide...Ikke hør på hva andre mener om ulike navn. Jeg personlig driter i hva andre mener om mine navn valg, som også er orginale navn. Min datter(i magen) skal få et navn, som nok får svigermor til å høyne øyenbrynet (hehehe). Lykke er absolutt ikke forbundet med etternavn. Det er faktisk et vanlig navn i Danmark!
plutseligbolle Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Jeg synes også at Lykke er fint. Lykke til med lille Lykke!
Frk. Vable Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Kaninen til min stesøster heter Lykke!! Så jeg ville ikke kalt datteren min det, ettersom navnet er opptatt... hehe Men for all del, jeg liker litt spesielle navn, og det er langt fra det verste jeg har hørt!! Syns det var søtt, jeg... til en snill og søt pike... Litt morsomt hvis hun vokser opp og blir en skikkelig rebell!! Hehe
hjerte Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 Jeg hadde ikke valgt det navnet, men det fine er jo at ikke alle velger samme navn Husker forresten at jeg leste noen bøker om ei jente som het Lykke da jeg var liten =) fra Danmark
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 synes det er et veldig vakkert navn!! tenk hvor velkommen og ønsket man føler seg når man har fått navnet lykke:) d kan ikke bli en surpomp av den jenta!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 Et flott navn! Symboliserer og en del.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #14 Skrevet 15. februar 2007 Her som jeg er ifra, er et en mann vi kaller for Lykke...Ville aldri kalt ungen min for det.
mayaya Skrevet 15. februar 2007 #16 Skrevet 15. februar 2007 Jeg synes dere skal gå etter hjertet jeg.. For i det en unge først har fått et navn, er det utrolig hvor fort alle vil se på det som helt naturlig for deres jente!! Noen nav er sjeldnere enn andre, men det er da fint også det!! Mye bedre enn å være Emma nummer 4 i bhg liksom...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #17 Skrevet 15. februar 2007 datteren til naboen her heter det... og jeg trodde seriøst hun tullet da hun sa ungen het lykke... det var skikkelig flaut for jeg begynte å le..... trodde jo hun bare tullet, men skjønte jo brått at hun ikke gjorde det da... trodde ikke det var navn jeg.
Gullemor Skrevet 15. februar 2007 #18 Skrevet 15. februar 2007 Det er helt nydelig! Jeg har vært vant med Lykke som jentenavn siden jeg var 10-12 år, da ei som gikk på samme skole som meg, het det. Nå har vi ei lita Lykke i familien. Noen har måtte venne seg til det, mens andre av oss har, som sagt, vært vant med det i en del år. Kjempepent navn som heller ikke er så mye brukt (her i landet).
2blånisser Skrevet 15. februar 2007 #19 Skrevet 15. februar 2007 Ja det er et vakkert navn. Men bare tenker om det er så stas å hete det de dagene som barnet ikke føler seg så lykkelig..
Marulla *9 dg over termin* Skrevet 15. februar 2007 #20 Skrevet 15. februar 2007 Jeg er dansk og navnet Lykke er helt vanlig i Danmark! Jeg syns selv at det er et fantastisk fint navn. Det eneste som er, er at faktisk så høres det finere ut når man sier det på dansk enn på norsk ( skulle ønske jeg kunne gi deg en prøve ;o)) Lykke til med å velge navn..... vi sliter med å finne navn til "lillebror".
DK+2 Skrevet 15. februar 2007 #21 Skrevet 15. februar 2007 Syns Lykke va søtt Tenk no bære på ka onga bi kalt i utlandan, som f.eks Chocolate, Poppy, Apple osv.... så koffør ikkje??
SaNdRa & RiNa Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #22 Skrevet 15. februar 2007 Så koselig at så mange liker det!! Jeg er halvt dansk selv så det er jo litt gøy at det er vanlig i Danmark:) Tusen takk for svar alle sammen!!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 15. februar 2007 #23 Skrevet 15. februar 2007 Syns det er nydelig jeg. =)
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 15. februar 2007 #24 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har to danske venninner som heter Lykke - jeg syns det er kjempe fint!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå