Gå til innhold

noen her som skal på ul før den vanlige i uke 18?


miss_chica

Anbefalte innlegg

var på helsestasjonen på mandag, og der fikk jeg vite at jeg ikke har noen kontroll der før i uke 24 ut i fra nye regler. jeg er 6+3 i dag, og synes det er litt lenge å vente til uke 18 med å få vite noe som helst..

er det noen flere som skal gå før?

tenker på vanlig ul og ikke 3d, siden det fortsatt er veldig tidelig.

vil se at hjertet slår og alt står bra til der inne. sist jeg var gravid hadde jeg kontroll en gang i mnd frem til jeg nesten var høygravid, etter det ble det hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sniker meg inn fra DIB....... Jeg var på privat UL både i uke 9 og uke 12. Syns det var veldig beroliggende å gjøre. Ville ikke måtte ta stilling til en evt senabort i uke 18 dersom det var noe veldig galt med fosteret. Jeg vil garantert ta en tidlig UL neste gang også for å forsikre meg om at alt er normalt. Dessuten har vi mange fine UL bilder i albumet vårt fra hun var bare 2 cm lang;-) Kopierte det første bildet i flere eksemplarer og limte de på fine kort som vi gav til familiemedlemmer. Det var slik de fikk vite at jeg var gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar..da tror jeg faktisk jeg skal bestille en time. synes liksom det er veldig lenge å gå nesten halvveis før jeg får vite noe som helst!

kanskje jeg skal satse på ca uke 10-11 da =)

 

tusen takk for svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke hos meg hverfall. jeg var på helsestasjonen nå i uke 6 og helsesøster der sa jeg ville få innkallelse fra ullevål i ca uke 18. når jeg hadde vært på den måtte jeg ringe dem, så jeg visste når min uke 24 var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, synes det er kjempelenge å vente for å vite at alt er i orden.

jeg satser på å bestille en time på majorstuaklinikken. om det man ikke ser så mye spennende, ser man hverfall om alt er som det skal =)

får hverfall 4 bilder og en cd-rom ut av det hele =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Sniker meg inn her jeg også..

Jeg skal på 3d UL om ei uke, er i 15 uke da. Her tar de 3D UL fra uke 11. Andre jeg kjenner har vært kjempefornøyde, til tross for at man ser jo ikke så tydelig som man ville gjort senere, men får vite at alt står bra til, og evt kjønn om babyen vil vise det;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. :)

Jeg var på tidlig ul i dag. :) Er 6+6 uker på vei og såg et nydelig lite under på 8mm og et hjerte som banket hurtig! Det var helt utrolig. Jeg synes også det er lenge å vente til uke 18. Jeg fikk tidlig pga at jeg har vert bekymret siden jeg det endte med MA i forje svangerskap. Men jeg tror at dersom man er veldig redd for at noe er galt får man tidlig ul, og det gjelder alle. Man kan selvsagt også bestille time hos privat, men det koster en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig UL, fikk legen til å ordne det til meg.Men jeg har ikke hadd menstrasjon siden september grunnet en cyste på eggstoken som jeg nå har fjernet.Fant ut rett etter oprasjon at jeg var gravid,men jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei,så derfor får jeg en tidlig UL for å finne ut det ut.Er mest sannsynlig blidd gravid rett før oprasjon.Hadde oprasjon 24 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang fikk jeg ul i uke 15.veldig ok for da kunne de se at fosteret ikke hadde ryggmargsbrokk-downs syndrom.og så syntes hele den perfekte dattera mi på skjermen.kommer til å bestille privat denne gangen flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i uke 6 for å se hjerteslag og uke 12 for å se at alt var bra før vi offentliggjorde nyheten. Utrolig fin opplevelse, og moro å ha et bilde av den lille å forholde seg til. Fint for far og, blir liksom litt mer virkelig når du ser barnet ditt strekke på beina og "vinke" med fem perfekte fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei eg va på ul når eg va 6 veke på vei,skal igjen nå når eg e 10 veke og 11 veke hadde ein del blødning i begynnelsen men alt va bra:)godt legen tar da alvorli;)håpe alt går bra neste gang også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag. Er 7+0 og så ikke stort annet enn et bankende hjerte ;-) Legen så jo litt mer og kunne berolige meg med at alt ser veldig fint ut! Min fastlege, vil ikke ha meg inne til førstegangskontroll før uke 11!! Det er min første graviditet, så jeg tok saken i egne hender og fikk sjekket det på Volvat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...