Gå til innhold

Fantastiske føden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som kvier dere for å kontakte føden!

Etter en natt og til dels dag med magevondt, sterke kynnere, mensubehag i hofter og rygg og stikkinger i understellet, tok jeg en tlf til føden og forklarte hvordan jeg hadde det. Ble møtt av en veldig hjelpsom og hyggelig jordmor som lyttet, og blant annet ga tips om å drikke sukkerholdig saft for å se om beibis ville røre på seg (hadde ikke kjent aktivitet siden jeg la meg i går). Dersom jeg ikke merket tegn til liv, måtte jeg ringe tilbake. Da lille knøttet ga livstegn noen timer senere tenkte jeg ikke mer på det.. Inntil de ringte fra føden og lurte på hvordan det gikk!!!!

Jøss, skal si jeg ble overrasket.- Self, positivt overrasket. Jordmor oppfordret meg til å komme (selv om jeg altså hadde kjent liv), slik at vi var på den sikre siden og for at jeg ikke skulle bekymre meg. Fikk en varm velkomst på sykehuset, og mens jeg hadde CTG (registere beibis hjertelyd + livmorsaktivitet) forklarte jordmor hva målingene viste, og svarte ellers på spørsmål. Om det skulle være noe var jeg selvsagt velkommen tilbake, og det var selvsagt bedre å sjekke om man var usikker. Ikke bare vi som bærer på disse små knøttene som har ansvar for at de har det bra. DET er godt å tenke på, det-. De er der for oss, og vil bare vårt beste.

Så, konklusjonen er vel; Om du er i tvil, ring føden. Jeg angrer iallefall ikke et sekund :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow- ble helt imponert jeg. Det er jo så utrolig bra at de gjør sånt. Vi føler oss jo ganske sårbare. Vi går jo rundt med et vidunder i magen med et eget hjerte.

Kan jeg spørre hvilket sykehus det var?

Skrevet

JØSS. det må jeg si...

Hvilket sykehus var dette?

Må jo være lov å skryte litt av de;)

Skrevet

St. Olavs i Trondheim..... ;)

Kan ikke grue for å dra dit å føde når man blir tatt så godt imot..

Skrevet

Har hatt en tilsvarende opplevelse med St. Olavs selv. Fikk en liten blødning i uke 33, og tok en telefon til føden. Først ble jeg bedt om å se det an, men etter en stund ringte en jordmor tilbake og spurte om jeg ikke ville komme for en sjekk. Ble sjekket opp og ned og att og fram, og følte meg veldig i varetatt!

Skrevet

Føler meg skikkelig betrygget nå da jeg skal føde på st.olavs:)

Skrevet

Åh, når har du termin da?

Selv har jeg 23. feb...

Skulle ønske at flere kunne oppleve å bli ivaretatt på denne måten, spesielt siden det gjør at man kanskje gruer mindre til fødsel og alt det ukjente det bringer med seg. Er jo skummelt nok i utgangspunktet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...