Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Den siste tiden har jeg opplevd at jeg blir svimmel. Jeg föler meg "lett i hodet" og blir småsvimmel... Litt ekkelt.... Når man er skikkelig andpusten og föler seg litt lett i hodet, at det liksom ikke er nok luft i hjernen, slik svimmelhet föler jeg...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Kanskje du har lavt blodtrykk?? Ta en telefon til legen din og be dem sjekke det!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Ja, jeg. Jeg sammeligner det med når man har drukket litt mye og legger seg for å sove for deretter å "kjøre seng" som vi sier her. Altså alt går rundt med en gang man lukker øynene, men bare at nå er det med øynene oppe. Omgivelsene stemmer ikke med følelsen inne i hodet liksom. Ellers har jeg ingen plager, hva med deg?? PS har sjekket urin, blodprosent, puls, blodtrykk og alt var kjempefint, så det måtte bare regnes som en "graviditetsting" fikk jeg høre....
Chiabatta Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Jeg er også svimmel og tungpustet. Alt fint på prøver. Var sånn i de to forrige sv.skapene også. Ekkelt er det iallfall. Må bare slenge seg nedpå, men det er ikke lett når man er på jobb.... Jeg pleier å bli varm og uvel også, og må sette døra på vidt gap.
Steinbukk77 Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Jeg er mest plaget med å være lett i hodet da jeg kjører bil. Og hvis jeg sitter i samme stilling lenge. Ekkelt da man er borte på besøk og ikke kan lea seg litt. Har ikke peiling på hva dette kan komme av bortsett fra at det er en graviditetsting... Ekkelt er det iallfall. Har BT på 130/80. Så trykket mitt er ikke lavt.
meieriet Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Få sjekket stoffskiftet deres neste gang dere er hos legen. Det er mange som får problemer med det under graviditet og/eller fødsel. Det er bare en enkel blodprøve. Men veldig viktig å bli medisinert dersom man har det.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 dette hadde jeg problemer med også, men jeg fikk tips om å passe på å drikke nok, spise ofte, gjerne annenhver time og ikke blir stående i ro for lenge av gangen. Beveg deg eller sitt deg deg om mulig!
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har vært svimmel i omtrent alle de 12 første ukene. Fra jeg ble gravid, og til nå... Når jeg reiser meg opp, så går det rundt, hvis jeg bøyer meg ned for å ta opp noe, og så opp igjen, om jeg sitter på gulvet og leker med snuppa, og så reiser meg opp... helt grusomt! Jeg tar jern, men tror ikke det hjelper.. Skal til legen om 2 uker, så jeg får si fra da...
MomInUSA Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Det er fordi du ikke faar nok blod til hjernen (leste om dette i gaar i What-to-expecct-when-you-are-expecting)- det er veldig vanlig naar man er gravid, fordi man har oeket blodmengde og kroppen jobber mye hardere. Det er ikke noedvendigvis blodtrykket - men det kommer av at det er for lite oksygen i blodet som kommer til hjernen. Det er et tegn paa at du maa roe litt ned og ikke anstrenge deg eller bli anpusten -eller at du har staatt for lenge. Legg deg ned med beina opp, sett deg med hodet mellom beina, eller om du ikke kan, boey deg ned som om du knytter skoene - det gir mer blortilfoersel til hjernen og det gaar over. Det er vanlig - men ekkelt, og du boer nevne til jordmor at du er plaget med dette, i tilfelle hun vil undersoeke det naermere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå