Gå til innhold

Får dere mye hjelp av pappaen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor mye av stell, husarbeid, planlegging, legging og slikt gjør pappaen til barna deres? Nysgjerrig på om jeg forlanger for mye...Jeg tar begge barna om natta og morgenen, alle innkjøp, betaler alle regninger, lager all mat, alt husarbeid. Han leker med barna, legger de annenhver dag og gjør det tekniske i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mnn legger Sanna, leser, pusser tenner osvpåhenne. Vi bytter i blant da:) Han lager middag annenhver dag. Rydder og vasker ( jeg er fryktelig flink til å rote:) ) Betaler regninger gjør vi begge. Jeg vaske stort sett alltid klær,men han henger opp og legger sammen. Ja jeg føler at vi har en fin fordeling jeg:)

 

Men skulle av og til ønske at han sa, nå tar jeg Sanna og Simen så kan du slappe av på sofaen en halvtime:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt annerledes nå som vi deler på jobbinga. Jeg gjorde det meste som deg før vi gikk ut i tidskonto. Han klarer ikke rydde, men setter opp/ned av oppvaskmaskinen, vasker klær og støvsuger. Og lager oftest mat nå for tida. Jeg står alltid opp med Ingrid, tar kveldsstell og legging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er bortskjemt...

Jeg tar Karsten om natta, men det er jo fordi det stort sett er puppen han skal ha. Halvparten av morgenene (selv i uka) så står pappaen opp med gutten. Da leker Karsten så fint for seg selv, så da har han ofte ryddet og gjort rent i leiligheten mens jeg ligger og sover. I løpet av dagen leker og koser jeg med Karsten. Når han kommer hjem så leker han med Karsten mens jeg lager middag. I blant så slapper jeg av mens han leker med Karsten samtidig som han lager middag... Så deler vi på å leke med Karsten og rydde frem til han legger seg. Deretter er det hviletid for oss begge... Det hender mannen min har late dager og, da er det jeg som gjør mest. Men totalt sett så tror jeg nesten at han har gjort mest etter at Karsten kom. Bortskjemt jeg! Må visst bli flinkere til å vise at jeg setter pris på mannen min!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil aldri få en "riktig" fordeling her hjemme, for det er mye mer som gjøres her enn i et "vanlig" hjem, i og med vi pusser opp! Så mannen min er nå IKT-ansvarlig, snekker, murer, elektriker sammen med elektriker'n, maler... Mer kommer jeg ikke på for øyeblikket;-)

 

Så det har falt mye på meg av de mer ordinære oppgavene. Men mannen min er da flink til å være med under legging av de to store, og lekselesing med den største.. Og det første han gjør når han kommer hjem er å finne lillemor for en kosestund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar barna om morningen og steller dem, rydder, vasker,handler, lager middag, ordner regingene og vasker tøy.

Når sambo kommer fra jobb,leker han med barna.Jeg gir pernille kveldsmat og legge henne, mens han som regel tar eldstemann!

Ender med at det blir jeg som rydder på kvelden, mens han dumper ned i stolen! Så slitsomt å sitte foran en pc en hel dag! Tror ikke han skjønner helt hvor mye jobb det er å være hjemme med to barn om dagen!

Når han skal ha pappaperm i juni...skal jeg ha husmorferie....hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,her er pappan flink til å hjelpe. Han har vært sykemeldt den siste måneden,og da står han opp med patrick annen hver dag ca og hjelper til med det meste. Jeg står for klesvasken,men det er som regel han som lager mat :o)

Er selvfølgelig litt annet når han jobber,da må jo jeg gjøre det meste av husarbeidet,matlaging og slikt. Men synes han er flink å trå til når han har muligheten. Men synes det viktigste er at han viser interresse og tar iniativ til å ville hjelpe og delta :o)

Han er jo ikke alltid like flink,men hvem er nå det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null hjelp av pappaen her. Han jobber 13 timers dager, fra 07.00 til 20.00, bortsett fra i helgene, da står vi opp en dag hver. Elles drar han jo før Theo står opp, og kommer ikke hjem før han har lagt seg. Tror han har vasket klær 1 gang de 5 årene vi har bodd sammen, husvask har han kanskje tatt 3-4 ganger. Jeg lager 90% av middagene også (resten er take away)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...