Gå til innhold

Bestilling av barneutstyr fra nettside i utlandet

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor mye man må betale i toll dersom man bestiller barneutstyr fra utlandet? Evt. også hvor mye man ca. må beregne i frakt? Jeg har vært inne på mange fine nettsider, spesielt i Tyskland, men er usikker på hvor mye jeg må beregne av totalkostnader.

Fortsetter under...

Varer under 200 kr er moms- og tollfrie.

Over 200 kr så må du betale 25% i moms. Så kommer frakt i tillegg, dette er opp til nettbutikken. Deretter må du betale tollgebyr, tror det ligger på rundt 90 kr hvis du bruker postens forenklede tollgebyr eller 182 kr hvis posten gjør alt. Skal du bestille varer over 1000 kr, kan du ikke bruke den forenklede fortollingen, da må enten firmaet som sender til deg fortolle varen for deg, eller du må møte opp hos tollvesenet. Jeg vet ikke hva dette koster...

De fleste varer er tollfrie, men det er toll på rundt 10% dersom du har kjøpt klær produsert utenfor EU.

Det kan lønne seg å regne litt på det før du kjøper noe på nett, ikke sikkert det lønner seg så veldig mye - spesielt med tanke på at retur og klaging på varer ofte tar veldig lang tid i nettbutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...