Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 jeg er plaget av halsbrann, de siste dagene har jeg kastet opp hver eneste dag, etter måltid, og helst da halsbrannen er der. er det vanlig man kan kaste opp av halsbrann tro?
lettereforvirra Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har ikke kastet opp, stakkars deg. Høres ikke noe godt ut. Sikker på det er halsbrann? Isåfall hjelper det å ligge med hodet høyt, lovehearts (slike gode bruspulver drops) fløte og en del ting en får kjøpt på apoteket. Unngå sterk mat også.. Jeg hadde det veldig mye sist svangerskap. Da ventet jeg jente. Hva venter du? denne gangen skal vi få en gutt og jeg har ingen halsbrann.. Spennende å høre hva du venter:) God bedring og lykke til:)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Jeg blir skikkelig kvalm av det! Knasker Titralac - det hjelper!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 jeg venter gutt :-) men det har gradvis verre denne halsbrannen, og når den kommer blir jeg veldig kvalm, og kaster opp. kjenner det presser på. usj, ekkelt...
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Halsbrann og kvalm. Har ikke vært kvalm siden uke 17, kom tilbake uke 32. Har slik halsbrann at jeg våkner om natta, og da kjennes det ut som om gårsdagens mat er på vei opp halsen...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 ja akkurat sånn jeg har det, bortsett fra at jeg ikke kan holde på det, det kommer opp igjen tvert. trodde ikke man skulle bli kvalm noe mer nå jeg men....
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Jeg venter gutt denne gangen, sist med jenta hadde jeg ikke antydning til halsbrann..ikke var jeg kvalm heller.. Det er vel ikke så mye plass der nede til magesekken lengre...jippy! I natt føltes det som om magesyren rant oppover spiserøret...merkelig følelse.. Når jeg "legger" meg i kveld har jeg planer om å sitte å sove!!! Må si jeg gleder meg itl å føde nå, få kroppen tilbake for meg selv. Selv om jeg vet at jeg blir å savne sparkene og kosen med magen...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 skjønner hva du mener.... jeg sover så og si sittende, våkner i allefall 8 ganger iløpet av natten, om jeg i det hele tatt sover, og spyr i en pose. mmm.. og så må man på do da, og da jeg kommer opp igjen til soverommet er jeg sliten av trappa, og halsbrannen er j..... igjen, så spyr vi litt igjen.... yummi
lettereforvirra Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Jøss:) Høres helt forferdelig ut spør du meg.. det er ganske mange plager vi må gå igjennom. Mitt problem er tissinga om natta.. jeg tisser hver time og holder på å bli sprø.
hæppi;) Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har også vært forferdelig plaget med halsbrann, og venter jente. Men da hun la seg med hodet ned og magen sank litt, merket jeg en helt enorm bedring. Kan nå sove en hel natt på siden uten opstøt. Himmelsk;) Ellers brukte jeg Gaviscon tabletter; men byttet etterhvert til LINK. Mye mer effektive! Masse lykke til;)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Hei, Jeg prøver og holde meg unna sterk mat og det hjelper mye. Men det er jo mye med krydder som er godt da... Jeg våkner ofte av halsbrann om natten. Men da tar jeg en ekstra pute under hodet og legger meg på høyre side (har lest at det skal hjelpe) og da blir det mye bedre... Håper oppkasten gir seg for deg da..
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 Hei! Er kjempe plaget av halsbrann i dette svangerskapet, hadde det i forrige også, men da virket det med gaviscon! Nå er det ingenting som hjelper! Kaster opp stort sett hvert måltid og går med konstant magesyre i halsen. Legen har sykmeldt meg 100% og ba meg om å ta det veldig med ro, ikke at jeg syns det hjelper, men,men....! Ser frem til å fødselen overstått og bli kvitt halsbrannen! Lykke til!!
DK+2 Skrevet 15. februar 2007 #14 Skrevet 15. februar 2007 Æ har å hadd mykje halsbrann i svangerskapet, ikkje så ille at æ har kasta opp av det, men har holdt på å gjørt det nån gång. Kjøpte LINK tabeletta på apoteket, har fungert kjæmpebra! Finnes vest nåkka flytanes å, men har inga erfaring me det. Nån sei jo melk å ska hjelpe, men æ har drokke mykje melk uten hell. Å spise mandla ska vest å hjelpe, men det hæres æ ikkje... så veit ikkje om det fungere. Æ ælske juice å saft, men må holde mæ unna det, trur det e syra som e problemet, så det burde du prøve å holde dæ unna. Brus e vest heller ikkje så bra å drekke. Håpe nåkka hjelp =)
A.C.G. Skrevet 15. februar 2007 #15 Skrevet 15. februar 2007 Sliter også med halsbrann. Har ikke vært kvalm, men brenner i halsen neste hele tiden.. Har ikke funnet ut hva som hjelper.. iallefall ikke kaffe, da blir det enda verre..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #16 Skrevet 15. februar 2007 Ikke spise store måltider på kvelden, og tygg ett par syrenøytraliserende etter hvert måltid, tyggetabl. er bedre enn flytende mikstur! (gaviscon etc)..ikke småspis hele tiden, blir bare verre.. unngå mat/drikke med garvesyre, som appelsin og kaffi.
eple72 Skrevet 15. februar 2007 #17 Skrevet 15. februar 2007 Fæle greier den halsbrannen. Er helt avhengig av novalusid mikstur. Den kan jeg virkelig anbefale. prøvde gaviscon men synes det ikke hjalp i det hele tatt. også prøvd link tabl. men synes heller ikke det var noe effektivt. Har lest at man skal ligge på venstre side jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #18 Skrevet 16. februar 2007 takk for alle flotte svar nå har jeg vært på apoteket prøvd meg på den gaviscon, så får vi se om det hjelper... nå orker jeg ikke kaste opp mer... og til deg som går med syra konstant opp i halsen, huff, det må være forferdelig ekkelt.... jeg har det store deler av døgnet, men ikke konstant! ha en fin helg alle sammen, og lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå