Gå til innhold

Emmaljunga Cerox

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestillt meg en Cerox med softbag i fargen Jungle Lime. Gleder meg sånn til den kommer! :) Det jeg liker med den er at den er virker som en fullgod sportsvogn jeg kan bruke hele vognperioden. Er det andre her som har denne vogna og vil dele sine erfaringer med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den ikke selv, men synes den ser fin ut. Er det lang leveringstid på den? Hva er prisen?

Skrevet

Bestillte den for ca. en mnd. siden, og skal få den ca. i midten av april. Kommer på litt over 7000 med stelleveske og softbag. (Bebito i Trondheim) Litt dyrt, men er jo kvalitet... ;)

Skrevet

jeg hadde den å solgte den desverre etter 5 mnd.

Det er veldig liten plass under vogna . ikke mulig å vere på shopping å putte et nett med varer under, det er det for trang åpning til.

+ div annet jeg ikke var fornøyd med, har hatt mange vogner å den der kom langt ned på skalaen. Venter nå på classic sportsvogn..

Skrevet

Har ganske nylig kjøpt denne vogna. Må si at jeg brukte litt tid på å venne meg til den, og det var nok fordi den var ganske ulik den forrige jeg hadde som jeg var superfornøyd med (Simo kombi, men den ble ødelagt, og så måtte jeg bytte).

Ceroxen er god å trille, men stivere enn Simoen. Det er likevel bare en vanesak. Supert med håndtaket som du kan endre retning på! Er også fornøyd med titteluka som er oppe på kalesjen. Videre er det lett å legge ned ryggen, og det er jo en fordel.

Det jeg ikke er så fornøyd med er to ting; Kalesjen er litt "slapp". Spurte på butikken om den skulle være slik, og det svarte hun bekreftende på. Her er det nok også fordi jeg er vant med simoen (som er stivere)at jeg ikke er helt fornøyd. Det andre er dekkene som er på. Ok størrelse og bredde, men jeg har slike punkterfrie hjul, og de er litt for glatte og har litt for lite mønster til å trille ute i mye nysne. Synes vogna blir liggende og flyte fram og tilbake på sneen, og det blir litt vanskelig å manøvrere da.

Men: Jeg hadde vogna med på bytur i forrige uke. Var og trillet på bar asfalt og kjøpesentre, og da var den jo helt super å trille. Så det spørs kanskje hvor du mest blir å bruke den? Synes ikke den var like bra som simoen i litt "ulent" terreng...

Til slutt: Til tross for at det er noen ting jeg ikke er helt fornøyd med: Jeg angrer ikke på kjøpet, og jeg har fått en stilig vogn. Tøff å se på og god å ligge i for snuppa vår :-)

Skrevet

Vi har den og har vært veldig fornøyd. Den er veldig lik Teutonia Mistral men det er ikke så mange som har Cerox'en, så man slipper å se igjen vognen overalt :) Vi har brukt den i snart 2 år, og det eneste som er dumt med den er den litt slappe kalesjen, det er vanskelig å ha den halvveis oppe når babyen er vendt mot deg. Når håndtaket er andre veien blir kalesjen holdt oppe av håndtaket, og da er det ikke noe problem lenger.

Softbagen er også super, den er veldig grei som vognpose når barnet er for stor for bagen. Glidelåslokket gjør den god og varm hele høsten, så vi har bare trengt voksipose den kaldeste tiden på året.

Handlekurven er ikke så stor, men det går fint en full handlepose med mat under, så lenge man pakker litt lurt sånn at posen ikke buler for mye. Da er igrunnen vognen tung nok for meg, så mer plass enn det trenger jeg sjelden. (Jeg kjøpte noen smarte poseholdere til å feste på håndtaket der jeg kunne feste bleiepakker og andre store, lette ting, så de ikke fylte opp all plassen under. Poseholderene koster ca 30 kroner i de fleste babybutikker.)

Regntrekket var ikke lenger helt regntett etter lang tids bruk, men det impregnerte jeg bare i vaskemaskinen med wash-in impregnering, og da ble det helt supert gjen.

Lykke til, håper du blir like fornøyd som jeg har vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...