Gå til innhold

Hvor stor bil trenger vi???

Gjest

Anbefalte innlegg

Dere med mange barn.. Hva slags bil anbefaler dere?

Vi venter nr 4 til sommeren, og må bytte ut bilen...

Synes ikke 7-seterne har særlig med bagasjeplass,

så vi har sett litt på noen 9-setere

- men vet ikke helt om jeg har lyst å kjøre "kassebil" av typen caravelle osv!

Er det noen med erfaring som kan komme med gode råd???

Fortsetter under...

Hei.. Kjører 8 seter caravelle vi... Venter barn nr 9 (tilsammen), så vi kjører to biler når vi skal avgårde alle mann. Til daglig er det 5 barn hjemme + den lille på vei... Elsker caravella jeg... god plass til ungene, og plass til bagasje, vogn ol.

Og en caravelle er faktisk en god bil å kjøre og.Føler egentlig ikke jeg kjører rundt i en kassebil jeg da, bare en stor personbil...

Vi har 5 barn, snart 6. Vi har prøvd begge deler. 7-seterne er fine til småkjøring og småhandel. Men når du skal på skolen med 4 stk. med ski, støvler, staver og ekstraklær og sekker...da blir det trangt. For ikke å snakke om en bilferie eller en helgetur. Vi bytter nå ut vår 7-seter og kjøper en 9-seter. Får ikke noe sportsbil til stor familie, det må vi bare innse.

Vi har Peugeot 807, bilen har 7 seter, men man kan velge hvor mange seter man til enhver tid trenger å bruke. Trenger man plass til 6 personer fjerner man bare ett sett, og vips så har man mere plass. Helt perfekt! Når barna blir litt større kan man evt.sette inn en kjøleboks som kan integreres i bilen der det har stått ett sete, denne kan man bruke både på kjøling og varming.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...