Gå til innhold

ANG STREKKMERKER

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer litt på andre erfaringer.

Min mor og søster har veldig markerte strekkmerker over HELE magen!

jeg har enda ikke fått et merke og er veldig spent på om jeg slipper.

jeg er nå i min 29 uke, og jeg lurer på om når dere begynte å få, eller om dere har berget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor hadde ikke ett eneste strekkmerke, og det har ikke jeg fått heller etter 2 svangerskap ;o)

Skrevet

Jeg har slippi unna helt frem til nå, 5 dager til termin:P Jeg som trodde jeg slapp,hehe.. huff :P

Skrevet

Eg har ikkje fått enno, men har fortsat 35 dagar til termin, så det er jo enno ein sjanse for at eg får.

Skrevet

I og med at du er arvelig belastet er det nok stor fare for at du får strekkmerker, ja.... Jeg fikk mine sånn ca i uke 35. Akkurat da jeg hadde begynt å øyne håp om å slippe unna!

Skrevet

Noen sier det er hormoner som forårsaker d, men jeg har valgt å prøve å forebygge det med fet krem. Bruker "body butter" med kakao fra Body Shop. Lukter ikke noe godt, men det er forsket på og den med kakao skal visstnok være bra

Skrevet

Du kan nok ennå få strekkmerker dessverre. Hørte om ei her inne som fikk sine under fødselen!! Kommer de så kommer de. Prøver å forebygge med krem (vanlig fet fuktighetskrem) men er ikke garantert noe.

Skrevet

Jeg må dessverre skuffe deg og si at jeg trodde virkelig jeg skulle slippe unna disse lekre merkene. Helt fram til uke 36/37 var det nemlig ingenting. Men nå har de dukket opp (uke 40 nå) dessverre... Men er nok ikke av de mest uheldige, har "bare" fått merker nederst på hver side av magen. Ikke på selve magen.

Skrevet

Du trenger nødvendigvis ikkje få strekkmerker. Mor mi og søstera mi har markerte merker. Eg har ingen etter to svangerskap.

Skrevet

Mora mi fikk ingen.. jeg fikk uheldigvis rundt uke 26 på rumpa og litt på låret!!! Søstra mi fikk heller ingen ,men min kroppsbygning er ikke som deres. uansett håper jeg å unnslippe på magen ,men kommer de så ikke stort man kan gjøre:-).. prøver å forebygge ,men får se...

Skrevet

Min mor ser ut som et verdens kart hun å det gjør jeg og,å ingen av oss fikk merker før etter uke 37!

Skrevet

Mamma har magen full... Jeg var helt fri dem helt til i uke 34 eller no sånt.. Siden da har det bare dukka opp en etter en

Skrevet

Og jeg har smurt meg morgen og kveld men den Cocoa Butter Sticken fra BodyShop som visstnok skal være så genial. Yeah right.. Hvorfor sitter jeg her og ser ut som ett jævla verdenskart da da? :P

Tror ikke kremer har en dritt å si jeg da. Ser no sånn ut her hvertfall

Skrevet

fikk vel mine første på magen i 5-6 mnd ved forrige svangerskap. Har over hele magen, kjedelig, men er vant med det nå. Har ikke fått flere i dette svangerskapet, er i uke 40 nå.

Tror nok det ikke er mye å gjøre med det, har lest at det er proteinene i underhuden som gjør det.

Jeg for min del har noe overskudd med hud på magen også, så skal operere bort dette når jeg har fått de ungene jeg vil ha.

Da forsvinner og glattes nok endel av strekkmerkene seg og.

Men må innrømme at de er verdt det med tanke på det en får ut av magen.

Kos deg i svangerskapet, å at du er mer heldig enn meg.

Forresten så har moren min mye på magen, så er nok noe arvelig.

mvh

Skrevet

Har smurt meg med oljen til clarins fra jeg fant ut jeg var gravid, og tatt omega 3. dette i begge sv.skapene mine,

Ikke et eneste strekkmerke.. 14 dager til termin nå.

Mamma hadde ingen, ikke min mormor heller. Mine kusiner har heller ikke fått, (på fars side) så er nok heldig med genene også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...