conney skal ha nr 2:) Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Jeg er 12 uker på vei i morgen..det er en uke siden kvalmen gikk vekk, nå bare brekker jeg meg av og til... Jeg har et stort problem, for 2 år siden fikk jeg en skade i høyre bekken, jeg slo bekkenet mitt ut av ledd (jævli vondt), nå i ettertid slite jeg mye med ryggen går jævnlig til kiroprktor, skal til ham i morgen, og han sa at viss jeg ikke ble bedre til i morgen skulle han teipe meg, det er det nesten det samme som gips, jeg kan ikke bevege meg mye.. Jeg jobber i barnhage og det er veldig slitsomt for ryggen min, når jeg kjører min 45 min vei hjem fra jobb gråter jeg for jeg er så sliten, jeg er helt ubrukelig hjemme for jeg gir alt på jobb...Men jenter, jeg føler jeg er feig viss jeg blir sykemeldt eller noe i den dur.... jeg vil gjerne jobbe, så jeg har sagt til sjefen min at jeg kansje skal spørre om aktiv sykemeld..sjefen min er enig i det.. Uff, går det ann å føle seg så teit og svak.... Jeg tenker jo på at jeg skal tross alt ha ryggen min gjennom hele svangerskap og resten av mitt liv.. trenger noen råd!!
Ella75 *Fødeklar* Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Kjære vene, da!! Sykemeld deg!! Du må tenke på deg selv og babyen du bærer på. Om du har det vondt og sliter med både vondt og dårlig samvittighet går det ut over både deg og barnet.... Hva er viktigst?.... jobben eller kroppen din som du skal ha resten av livet?..... Jeg hadde ikke tvilt et sekund en gang.... For øvrig har jeg vært sykemeldt siden uke 6 pga. kvalme og oppkast. Det ga seg først i uke 19 og siden jeg har høy risiko for å føde prematurt så er jeg sykemldt ut svangerskapet..... Privatliv foran jobben, helt klart!.. det er min mening. Lykke til!!
M&MH Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 sykemeld deg med god samvittighet!Du er ikke feig!!Babyen har overhodet ikke godt av at du går rundt å har det vondt og er sliten!!Du og babyen først:-)
conney skal ha nr 2:) Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2007 tusen takk for svar ella75....
babylove :) Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 tru mæ d e bedre å bli tapet...æ blei d i noen månder,trur d va fra 4-5 månder t æ fødte.plages så md to prolapser nederst i ryggen + at æ fikk bekkenløsning i svangerskapet...blei bedre md tapetkorsrygg og hofter.men jævlig ondt når man sku rive d bort...men d va verdt d
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Du skal jo være i stand til å ta deg av et lite barn etter svangerskapet. Og det hadde jo vært fint å unngå et liv som ufør? Lykke til videre:-)
babylove :) Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 og sykemeld deg md GOOOOD samvittighet.æ ble tvunget t sykemelding mens æ gikk tapet og hele veien av svangerskapet.d va deilig.føltes jo som om alt sku falle fra hverandre...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 sykemeld deg! det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut!!
mamma t Michelle/Fabienne+1 Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Som de andre sier, sykemeld deg. Jeg er sykemeldt på 3. uken, da jeg egentlig skulle vært i jobb. Fikk sykemelding dagen før jeg skulle begynne i jobb etter permisjon, og blir mest sannsynlig sykemeldt ut svangerskapet. Har en times kjøring hver vei til og fra jobb, samt er førskolelærer på småbarnsavdeling. Legen konstaterte bekkenløsning. Har problemer med å bevege meg mye i løpet av dagen, og legen vil ikke presse meg ut igjen i jobb.. Helsen er viktigere enn jobben.
Tia med 2 ♀ Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Jobber selv i barnehage og måtte sykemelde meg tidlig og har nå vært sykemeldt i snart 3 mnd og ikke kommer jeg tilbake i jobb før fødsel heller etter hva legen sier. Jeg er veldig glad i jobben min og vil jo gjerne være der og så det som et svik mot meg selv og andre når jeg ble sykemeldt men så snakket jeg med sjefen min som sa noe jeg ikke hadde tenkt på. At hvis jeg er på jobben uten og være i form til det så legger jeg jo ekstra arbeid på de andre som jobber også. Allt jeg ikke klarer å få gjort må gjøres av andre, jeg jobber med 1-3 åringer så det er masse løft og jeg får absolutt ikke lov å løfte. Så i min tilfelle legger det så mye mer over på de andre som jobber. desutten siden jeg er sykemeldt grunnet graviditet dekker NAV allt og derfor taper ikke barnehagen noe økonomisk heller. Så nå har jeg ikke lenger dårlig samvittighet for å være sykemeldt. Det er det beste for meg og barnet og det er ikke til last for jobben. Jeg stiller opp på møter og går på besøk innimellom til jobben når jeg er frisk nok til det. Og de har mulighet til å ringe meg når de lurer på noe eller vil ha en annen persons mening. På den måten holder jeg meg oppdatert om hva som skjer på jobben og føler at jeg får vært til hjelp. Men uten at det sliter på meg fysisk eller psykisk. prøv å ikke tenk på det som noe negativt å bli sykemeldt men som noe positivt for både deg og jobb. Barn er krevende og trenger opplagte voksene. Hvis du er aktiv sykemeldt får barnehagen inn en vikar som kan ta tak i allt og så er du der til tider som ekstra oppå de andre ansatte. Noe som alltid er en bonus i en travel barnehage hverdag. Og det er for det beste for babyn din både nå og etter fødsel at du ikke er utslitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå