Gå til innhold

svangerskapsdepresjon-skadelig for foster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er svangerskapsdepresjon farlig for fosteret? Har ikke lyst til å begynne på medisiner. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spørs litt hvor ille du får det, om du skjønner?

Har to svigerinner som begge hadde svangerskapsdepresjon, og begge fikk friske, velfødte barn.

Tror ikke det har noen direkte innvirkning, men om du får det så ille at du får skadet deg selv, så er det jo ikke bra...

får du hjelp? er faktisk mye som kan gjøres ved hjelp av samtale og veiledning!

Skrevet

gå til legen din og ta det opp med han. få henvisning til psykolog eller noen som kan hjelpe. det er ikke riktig at du skal gå og bekymre deg. ikke gå alene med dette!! Det viktigste er at DU har det bra!! lurt å få hjelp så tidlig som mulig - ingenting å vente med.

(Selv merker jeg at jeg blir i bedre humør av en liten tur i dagslys/litt trim hver dag og av å spise sunn mat (ikke for mye sukker og fett). Men det har selvsagt ingenting med depresjon å gjøre - bare hjelper på folks humør generelt).

klem.

Skrevet

Lysterapi hjelper veldig bra på svangerskapsdepresjon og andre depresjoner. Koster ca 1500 kr men kan vel kjøpes brukt, men det er svært effektivt og IKKE skadelig verken for mor eller barn. I tillegg kan samtale med psykolog være til god hjelp dersom plagene ikke er hormonelt betinget. Jeg brukte appollo lys i tre uker og hadde kjempegod effekt av det!! Kan kjøpes på sghelse.no tror jeg adr er. Lykke til =)

Skrevet

Uten å si at jeg har noen gang hatt en depresjon, hadde jeg det veldig vanskelig under det første svangersskapet mitt. Jeg fikk da en brosjyre i posten fra sandvik trur jeg, der det sto hvor viktig mammas psyke var for barnet når man gikk med det. Og dette førte rett og slett til at jeg fikk det enda dårligere. Jeg trur ikke at barnet bli påvirka av psyken til mamma, det strider mot det meste i min mening. En annen ting er jo om du er så deprimert at du ikke tar vare på deg sjøl, det er jo ikke bra. Snakk med legen din, synes jeg du skal gjøre! Og ta vare på deg sjøl!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...