Gå til innhold

Vært på UL å sett bebbisen vår;-)

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på UL i dag og fikk vite at jeg er 11+6 på vei i dag, altså termin 30 august!! Hadde regnet meg frem til 5 september selv.. hehe. Ingenting som er bedre enn å få termin litt tidligere da;-) Den lille bebbisen var kjempe fin! Velskapt og livlig. Lå å sugde på tommeltotten. Har lagt ut bilder på våre album hvis noen vil se. litt små bilder da men;-) ÅÅÅÅåååå for en heeeeeeeeeerlig dag!!!!!

Fortsetter under...

Da jeg var på UL, var jeg 10+5,og legen har regnet termin 1.september. På UL beregnet den fosteret til å være 10+4 (altså en dag kortere) og termin 31.aug. Kan det være at UL har en annen regnemåte? Gynekologen sa at jeg skulle forholde meg til legens termin, til jeg hadde vært på ordinær UL i uke 18. Det er alltid den som er tellende...

De sa ikke noe om det til deg når du var på UL?

Lurer også litt på det... Jeg var på tidlig UL for noen uker siden og ble beregnet til 7+4, og dermed termin 6. sep. I følge mine regninger og jordmors utregning har jeg termin 2. sep. Er det da 2. sep som er "mest riktig" fram til UL i uke 18.?

Da jeg var på UL'en målte legen barnets størrelse på skjermen, og datamaskin/UL-maskin regnet ut. Denne målingen er kanskje ikke helt nøyaktig når barnet er så lite?

hm... ikke godt å si.. men er jo bare snakk om få dager i forskjell så er vel kanskje like greit å ikke henge seg så mye opp i det frem til den ordinære UL.. men var litt overrasket over at fosteret målte hele 8,5cm allerede 11+6 dager på vei. står liksom i "lærebøkene" at det bare skal være rundt 5-6.

Annonse

oi... var liksom litt mye forskjell og det. men ser det står her inne at fosteret er ca 9 cm i 13 uken.. så stemmer jo forsåvidt da.. er vel en del individuelle forskjeller og. må vel nesten begynne å få litt mage snart og da;-)

Da jeg var på UL målte de babyen min på to bilder. På det ene bildet var babyen 30 mm og fikk da termin 5. sept, mens på det andre bildet målte de 31 mm og fikk 4. september som termin ut i fra det bilder. Så der ser dere hvor stor forskjell 1(!!!!!!!) mm(altså millimeter!) kan utgjøre. Så jeg sier som andre her på tråden:ikke bry dere om en dag fra eller til når fosteret er så lite som det er nå. Jo lengre ut i svangerskapet man er jo lettere er det å måle den lille Så ikke heng dere opp i datoen før dere har vært på UL i uke 18 eller 19=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...