♥ivf m/prins♥ Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Hei jenter:) Jeg vet jo ikke hva det er og hvor det kommer fra, men har i hele dag hatt smerter/ubehag i fra navleområdet og nedover. Ikke sånn jysla vondt vondt, men vondt nok. Det stikker ikke særlig, så det er ikke den typiske "jippi, nå vokser`a"! Er 14+1 idag og går altså i uke 15. Har ikke noen blødninger eller noe av det slaget, men jeg undrer jo på hva det er. Kan det være voksesmerter? Luftsmerter? Nå er jeg plaget med en del sammenvokstringer etter 2 operasjoner, så det kan kanskje være de som slites/strekkes i nå når livmoren vokser? For det er jo nå livmoren skal komme poppende opp sant? Kan jo være det som gir ubehag? Er øm når jeg trykker nederst på magen min. Merker at det kommer og går litt. Plutselig så føler jeg at det er borte, men så kommer det igjen. Kjenner ingenting når jeg sitter/ligger helt i ro, kun ved bevegelse. Noen som har erfaringer med lignende? Eller noen trøstende ord...? )
Xenaen Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Det kan ligne på menssmerter? det er vanlig i begynnelsen av svangerskapet... Eller kanskje det er kynnere du har??? Jeg følte meg veldig øm i magen i begynnelsen, tenkte det var ligamentene som strekker seg. Ta å ring jordmor om du lurer! Stakkar deg (kom pinadø ikke på noen trøstende ord - dårlig gjort av meg!!!) Jo det går nok over! Det gjør jo det meste!
laffe*høygravid* Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Hei Jeg er i uke 22, og har også slitt med masse luftsmerter og sammentrekninger - og det går over!!! Vel, kommer og går vel litt, men det er ikke noe farlig Jeg harlitt vondt nederst i magen selv omd agen, vet ikke hva det er.... lillegutt turner inni magen, så han er det i hvertfall liv i. Men blir jo litt bekymret for det! Hvis det ikke blir værre, så skal jeg vente med å ta kontakt med legen min før jeg skal på en ekstra UL på tirsdag. Hvis det blir værre, ringer jeg før. Gjør det du og, dersom du går og tenker på dette og blir bekymret! Bedre å ringe en gang for mye )
♥ivf m/prins♥ Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2007 Ha ha ha, det var trøstende ord det, xenaen - og tusen takk for svar til dere begge:-) Det er ikke mensmurringer, men det heller nok mest mot luftsmerter og ømhet. Men kan jeg ha kynnere så tidlig som i uke 15?!! Vi er jo alle forskjellige, så det kan godt tenke seg at dette er de båndene til livmoren som strekkes og at det er de som skaper ubehaget? En trenger jo ikke ha like vondter alle sammen? Legne har sykemeldt meg 100% nå. Hun vil ikke at noe skal skje da dette er mitt 5 prøverørsforsøk - jeg er heldig med legen, ja :-))) Har kjent det siden idag tidlig og jeg tror om det virkelig hadde vært noe galt så hadde vel ikke smerten/ubehaget avtatt, heller omvendt skulle en tro. Nei, en får ha positive tanker i det lengste, så ordner nok alt seg;o) Lykke til videre til dere begge! Klemmer fra meg:)
Xenaen Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Jeg hadde kynnere fra uke 12. Trudde først det var fosterbevegelser, men skjønte jo etterhvert at det var litt umulig. Det går nok helt sikkert bra, det er mye som skal gå seg til der nede, og som skal gi plass til den voksende livmora. Nei bare ta hensyn til deg sjøl og den lille, så skal det nok bli bra skal du se! Klem tilbake!!
Xenaen Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Forresten - dersom det ER kynnere så hjelper varme. Varme omslag, risputer, varmeputer etc. Og varme bad. Også skal man helst ikke stryke så mye over magen, fordi man da kan provosere fram disse greiene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå