Gå til innhold

Mors parfyme + bebi= ingen bra kombinasjon, eller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på....kanskje ikke lurt å ha på meg parfyme den første tiden/de første mndene, når bebien er så tett inntil mamma hele tiden, ammer etc...eller betyr ikke det noe?Bør man være "avholden"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker til vanlig parfyme hver dag. Da jeg fikk mitt første barn kom det helt naturlig å slutte med det... tenkte ikke på det før jeg bare sluttet...

Tenk på den lille nesen som knappt har kjennt noe lukt førut, plutselig skal den overøses med masse parfymelukt. Husker jeg ble litt fortvila da jeg fikk besøk av overparfymerte gamletanter...

Skrevet

Kuttet også ut parfymen en stund. Brukte den bare når jeg skulle ut.

Kjøp deg heller en deo med litt diskre lukt i, så trenger du ikke stinke parfyme, men heller ikke være luktløs..

Skrevet

Ja, babyen skal jo lukte mor og morslukt for å kjenne henne igjen. Jeg brukte bare diskret deo jeg og.

Skrevet

Har vært så plaget av kvalme i svangerskapene at jeg ikke har orket parfyme- det fikk meg til å tenke på den stakkars babyen, så brukte ikke parfyme på noen måneder sist og kommer ikke til å gjøre det nå heller.

Skrevet

Ok, men spm ift diskret deo..er avhengig av Sterilan sin spraydeo, alltid brukt den..er den grei, tro..?

Skrevet

Jeg har aldri brukt mye parfyme men når jeg fikk den første ungen min så har jeg nesten sluttet helt. Hvertfall den første tiden. Tror den naturlige rene lukta av mamma er det beste for barnet.

Skrevet

For meg har det vært naturlig å være "avholden"... Synes at den lille skal få bli kjent med mammas ekte duft først ;0)

Føler meg ikke vel med å lukte parfyme når jeg skal susse, kose og amme den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...