Gå til innhold

Jeg har vært hos jordmor i dag og det gikk VELDIG bra!!

Anbefalte innlegg

Hun var både søt og forståelsesfull, skrøt fælt av meg da jeg sa jeg stumpet røyken på dagen da jeg fikk vite jeg var gravid og at jeg i tillegg har gått ned 8kg.

Hun sa jo selvfølgelig at kosthold er viktig og trening likeså, men aldri i noen nedlatende tone...dessuten var det en jordmor student der som også var veldig flink.

De lette etter hjertelyden til bebisen, men fant den ikke før jeg ba de lete ganske langt nede på vensre siden...den var på 150...kanskje ei lita tulle?? Jeg er 16 uker nå så jeg skal på UL på A-Hus den 12mars.

Så alle dere med super-bitch-jordmødre, jeg syntes så synd på dere, den støtten de damene gir er virkelig helt unik, og sammen med erfaringen og kompetansen, så følte jeg meg mye tryggere på henne enn på legen min. Jeg var i alle fall heldig :)

Fortsetter under...

Så utrolig deilig da!!

Var ikke så heldig med den første jordmora mi jeg da. Skikkelig drittkjerring! Men jeg bytta, og var hos hun nye for første gang idag.Grua meg selvfølgelig litt ekstra etter forrige gang, men det gikk virkelig over all forventning! Fy søren for ei bra dame! Følte meg virkelig hørt, ivaretatt og respektert! Og hun kunne bekrefte at ikke det bare var jeg som hadde hatt dårlig erfaring med hun andre. Så var vel rett og slett uheldig.

Følte meg uansett 20 kg lettere når jeg gikk ut derfra, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg faktisk gleder meg veldig til neste kontoll!

Vil si at er du uheldig med jordmora, så ikke nøl med å bytte! Det var iallefall verdt det for min del...

Ha ha ha... dette er den anonyme over her...

må bare kommentere den siste kommentaren her. Måtte nemlig le godt når jeg så den:)) Du skjønner at når jeg fortalte mamma om den dårlige erfaringa med hun første jordmora, så sa hun: "nei, men i allverden, det navnet hørtes faktisk kjent ut. Vet du hva? Det er jo hun som tok i mot både deg og søstra di!" Hun var visst hyggelig den gangen, men da var hun jo nyutdannet, og "brant" litt mer for jobben sin kanskje? Men du skal jammen meg se at denne kjemien mellom oss ble ødelagt på et veldig grunnleggende tidspunkt:)) Hehe... moro!

Så flott at det er flere som føler seg bra, og trives hos jordmor! Blir glad jeg, for det er virkelig noe alle fortjener! Det å kunne gå rundt å bare nyte graviditeten!

Lykke til alle sammen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...