Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Vi har planlagt å gifte oss til neste sommer, men tenker en del på dette. Da x'n hans gifta seg for et par år siden innviterte hun han i brylluppet sitt. Han stillte ikke. Han har ei jente på 10 år ilag med henne. Da lurte jeg på, er det sleipt av meg å nekte henne å komme i vårt bryllup? Eller bør jeg invitere henne pga dattera deres?
*ønsker nr 2* Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 øøøh... etter min mening har ikkehans x noe der å gjøre... selvom de har en datter..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Va det svaret jeg håpte på, men tenker litt på dattera hans også... Sliter litt med samvittigheten der. (ikke spør meg hvorfor) Flere som har synspunkter?
*ønsker nr 2* Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 kan godt skjønne, men nå mener nå jeg at ho ikke har noe der å gjøre.. dattera er jo en selvfølge, men xen?? blir jo helt feil.. trur nok ikke dattera vil ta det feil heller..
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Når du gifter deg er det du som inviterer! Hun har ingenting der å gjøre - om ikke du selv ØNSKER å ha henne der. Jeg hadde aldri i verden invitert x-en til min mann... Inviterer du henne - for andres del eller for å være "snill" - legger du ikke ting tilrette for at DU skal få en fin dag - du ender kanskje med å grue deg til hele greia... NEI - x-er er x-er!!
høygravid Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 NEI, du bør overhodet ikke invitere x`n hans NEI NEI NEI.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Takker for svar... Så dere synes ikke dette er egoistisk med tanke på dattera hans? Føler meg litt slik ser dere... Dette er bare tanker jeg har gått og tygget litt på. Har ikke delt de med mannen min, og vet ikke hva han mener... Men tenker jo tanken; Tenk om han synes vi bør innvitere henne da han ble innvitert i hennes bryllup og pga dattera? Kan heller ikke si at jeg og x'n hans kommer noe særlig overens. Vi snakker ikke til hverandre når vi møtes og trives vel best med det slik begge to...
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Hvis dere ikke føler dere komfortable med å invitere henne blir det vel litt feil? Kan dere ikke heller snakke med datteren hans om saken....tror mange ti-åringer kan nok om kjæresteri til å forstå situasjonen Ellers har jeg ei venninne som har vært med i brylluppet til eksen sin (de har to barn sammen). Det var greit for henne, greit for ham og greit for nye kona...så det er jo ikke noe i veien for det hvis dere selv vil, men syns dere bør la være hvis dere føler at det blir feil.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Nei, nei, nei! Ekser har absolutt ingenting å gjøre i bryllup! Hjelper ikke om man har barn sammen med eksen. Om jeg hadde vært din mann og blitt invitert i hennes bryllup så hadde jeg tenkt at dette var et stikk fra hennes side, for å vise at ha ha jeg kom til alters før deg, gjøre sjalu o.s.v.! Ungene er en selvfølge, men ekser?? NEEEI1
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Det stemmer det du skriver da. Det var nok et siste vink på den måten... Det var heldigvis før jeg kom inn i bildet. Ja jentungen er jo en selvfølge! Ikke snakk om noe annet der i gården. Hun er jo en del av familien hu og. Er greit å se hva andre tenker om denne problemstillingen. Har sliti litt med det... Ser jo for såvidt ut som om alle er enige om det samme da...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 Datteren hans på ti år klarer seg nok utmerket uten at moren hennes er det. Hun trenger jo ikke barnevakt. Det vil jo ikke være sånn ellers i livet at hun er sammen med faren og deg pluss moren sin.. I de fleste tilfeller er jo ikke det naturlig.Hun er jo enten hos faren eller hos moren. Nei, dårlig samvittighet bør du absolutt ikke ha.. dette er jo deres dag!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 14. februar 2007 #13 Skrevet 14. februar 2007 Skjønner jo egentlig godt at man ikke vil ha x'er i bryllupet sitt, men for meg var det ikke noe problem... Vi hadde både x-dama til mannen min (de var sammen i 4 år og samboere i to av de årene) og hennes nye samboer i bryllupet vårt, og det var ikke noe problem. Tror det spørs litt på hvor mange dere skal invitere. Vi hadde 90 stk til bords, så det var jo ikke noe lite privat bryllup. Hun hadde nok ikke blitt invitert dersom vi skulle hatt en mindre bryllupsfest, tror jeg. Har mannen din et godt forhold til henne fortsatt? Jeg mener - er de venner som ringes nå og da bare for å prate, eller har de kun kontakt pga deres felles datter? Mannen min har fortsatt god kontakt med sin x-dame, og hun har vært hos oss på middag flere ganger. Hyggelig jente, men for meg er det ikke vanskelig å se hvorfor de to ikke passet sammen )
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #14 Skrevet 14. februar 2007 Hei.. Litt i samme situasjon som deg.. og vi har diskutert dette litt oss i mellom.. Meg og min mann.. X'en hans har overhodet ikke noe i vårt bryllup å gjøre, selv om de har en datter sammen.. - Datteren til min mann får sin spesielle rolle den dagen vi gifter oss, og moren trenger overhodet ikke være der for å støtte henne... Det samme kommer vi til å gjøre når vi døper sønnen vår, datteren til min mann får en rolle i dåpen som ikke krever at moren hennes er tilstede for å støtte henne.. - Og vi har et godt forhold til min manns x og hennes familie. Vi er til og med å drikker kaffe med hennes foreldre når vi leverer barnebarnet til dem.. -Men ingen der hadde reagert om moren ikke ble invitert til bryllupet. Nei, jeg gir deg kreditt for å tenke på barnets beste, men jeg tror faktisk at hennes beste er at dere heller gir henne en helt spesiell plass i dette bryllupet og at hun kan føle seg inkludert som en del av familien på den måten.. Ikke ved å ta med moren hennes, som forøvrig kommer til å føle seg utrolig utilpass!
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #15 Skrevet 14. februar 2007 jeg skal IKKE invitere min x i mitt bryllup til sommeren? Har ingenting med noe annet å gjøre enn at jeg ikke kan skjønne hvorfor jeg skal menge han med min nye svigerfamilie? Det er en GRUNN til at han er en x, og jeg er generellt imot å blande og mikse for mye tidligere ekser og y'er osv.. Hvis DU syns det er feil at HUN blir invitert i DITT bryllup, så inviterer du henne rett og slett ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #16 Skrevet 14. februar 2007 Som jeg skrev tidligere så snakker vi ikke til hverandre om vi må. Hun har flere ganger prøvd å komme mellom meg og min mann så han har kuttet kontakten. De snakkes kun når det har noe med datteren deres å gjøre... Og det setter jeg umåtelig stor pris på...
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #17 Skrevet 14. februar 2007 Da er det ingen tvil om at du overhodet ikke trenger å ha noen form for dårlig samvittighet å ikke ha lyst til å ha henne der.. Det finnes overhodet ikke naturlig, og vil ødelegge dagen for dere begge. Men også for datteren til din kommende mann. Hun vil faktisk se og føle at situasjonen er anspent og unaturlig.. Og det volder henne mer vondt enn det gjør godt. Nei, nyt dagen din, men din familie og kommende familie, og ikke involver folk som ikke er en del av denne..
Lone35 =0) Skrevet 14. februar 2007 #18 Skrevet 14. februar 2007 Jeg ville iallefall ikke invitert x-en(e) til sambo i vårt bryllup. Han har bare barn med meg da, men om han hadde barn med en annen hadde ikke gjort noen forskjell. Man kan ha et profesjonellt forhold til den andre foreldren til partners barn. Ved å bare være saklig om det som angår barnet. Samarbeide om barnet. Man trenger ikke innlemme x-er i livet sitt mer enn det.
godiva med 3 gull Skrevet 15. februar 2007 #19 Skrevet 15. februar 2007 Nei nei nei. Hun har ikke no i deres bryllup å gjøre, om de så hadde hatt 10 barn sammen.. Hadde aldri invitert noen av mine el min samboers x er i vårt bryllup. Og helt ærlig jeg hadde aldri villet gå i noen av mine x ers bryllup heller. hadde følt det veldig unaturlig. Det hadde jeg ikke ofret en eneste tanke var jeg deg. Det er ikke normalt, og tror ikke at datteren til din samboer vil reagere på at mamman ikke er der heller. Hun er jo ikke vant til at de er på samme sted vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #20 Skrevet 15. februar 2007 Setter utrolig stor pris på at dere vil svare meg på dette... Er ikke noe godt å gå og tenke og gnage på et slikt "dilemma" Dere er gode å ha jenter. =) Blir nok til at vi ikke innviterer henne nei.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #21 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har et avklart forhold til pappaen til min sønn, ville ikke syns det vært rart å ha han i mitt bryllup og motsatt, trur ikke noen av våres nye ville reagert heller... for hvorfor reagere på det? Det er klart brudeparets store dag - og de bestemmer, men det er litt stas for barnet at begge familiene kan feire denne dagen sammen, det er jo veldig naturlig og godt for barnet. Uansett; det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #22 Skrevet 15. februar 2007 Setter pris på din mening, men om du leser det jeg har skrevet lengre oppe, så er vi ikke akkurat bestevenninner... Kan vi unngå hverandre så gjør vi helst det. Da er vi begge heldige på den måten at det er noen mil i avstand mellom oss, så vi møtes veldig sjeldent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå