Gå til innhold

Gravid etter p-piller

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gått på p-piller i mange år, og sluttet for 1,5 mnd siden fordi jeg nå ønsker å bli gravid. Jeg har lest at det kan ta lang tid før mensen kommer tilbake, og at dette er svært individuelt for kvinner.

Jeg har hørt at det er lurt å vente med å prøve å blir gravid til etter man har hatt en menstruasjon. Jeg lurer på om det er noe man anbefaler, og i så fall hvorfor. Hvilken risiko kan det være dersom man blir gravid før man har fått første menstruasjon? Eller er det bare av "praktiske grunner" for å ha noe å regne termin ut fra før UL?

Håper noen kan svare meg på dette. Det finnes så mange ulike ting å lese at jeg vet ikke hva som er "synsing" og hva som er dokumentert og anbefalt lenger...

Tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8226903-gravid-etter-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, navnesøster! :-)

Jeg kan dessverre ikke bidra med noe annet enn enda mer synsing, men jeg har hørt og lest opptil flere ganger at det stort sett er for å ha litt mer holdepunkt i forhold til å fastsette termin. Altså ingen medisinsk grunn til å vente. Det samme gjelder visstnok for meg, som akkurat har hatt en MA.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...