Gå til innhold

Har lyst til å dekke til beina under fødselen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har tenkt en del på noe i det siste. Jeg har alltid hatt komplekser for mine, mildt sagt, muskuløse bein. Har store, gode fotballegger, fyldige lår og knær som rett og slett ser litt smålubne ut. Resten av kroppen er egentlig veldig slank, så jeg syns dette ser veldig rart ut!

Nå mot slutten av graviditeten ser beina enda større ut pga mye vann i kroppen, og jeg avskyr rett og slett å se på dem. (jeg har et normalt/godt selvbilde altså!). Har lagt på meg lite under svangerskapet, så resten av kroppen er fremdeles slank.

Jeg gruer meg til å vagge rundt med disse tømmerstokkbeina under fødselen. Men man kan vel ikke akkurat ha bukse på heller ? Har tenkt på en laaaang nattkjole..men litt for dumt å kjøpe en bare for å ha under fødselen.

Noen som har tips og komme med ? Jeg har også tenkt på at jeg ønsker å ha truse på så lenge som mulig, de får heller klippe den av meg når barnet skal ut.

Høres disse tankene helt teite ut ???

(PS: er ikke førstegangs..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, d synes jeg ikke! jeg og tenker litt sånn, spes med tanke på å ligge med bar overkropp, så å si naken..d vil jeg ikke... vil dekke mest mulig! Men, jeg tror at når det først er i gang, fødselen, så glemmer vi det kanskje..... men planen min er å beholde mest mulig klær så lenge som mulig!! hehe

Skrevet

Jeg ser ut som en Italiensk mann...Har hår fra topp til tå. Kan liksom ikke komme like godt til for å fjerne alt nå.. Men prøver jevnlig.

Vi har alle våre greier..

Trøsten er at Jordmor har sett ALT fra før, verken hun, jeg eller noen andre blir å ha tid eller fokus på disse tingene.

Jeg har født før, det siste jeg gjorde før jeg fikk veer på fødedagen var å lakke neglene på mine eller så stygge tær...

Men en ting er sikkert, alt dette var blåst ut av hodet mitt da jeg var på sykehuset. Hvordan følte du det sist?

Ikke la disse bekjymringene ødlegge for det som skal være en av de beste opplevelsene i ditt liv!

Prøv å ikke tenk så på det... ta med en nattkjole i baggen , så du har den der.

Så lover du deg selv at du skal prøve å ikke tenke på dette, heller ta det som det kommer...

Tankene er ikke teite, tror alle har ett eller annet de tenker på før fødselen.

Har nettopp stått å stønnet og peset over dolokket for å komme til alle stubbene mine...

Så har jeg gjort jobben idag... for at mine fobier ikke skal komme i veien for en perfekt fødsel...hehehe!

Skrevet

Det blir sikkert tungvint å ha bukse på seg. Du skal jo sjekkes nedentil med jevne mellomrom. varmt blir det nok også. Tepper har de alltids på sykehuset, det kan du ha over deg når du er i senga - eller bare et ekstra laken. Morgenkåpe kan du sikkert få låne om du ikke har selv. De som skal hjelpe deg vil jo uansett se noe av deg når du skal undersøkes. De ser mange mennesker HVER bidige dag - og hva er normalt til slutt??? I alle fall ikke modeller eller fødende kvinner uten ødemer/væske her og der... for ikke å snakke om kroppsbehåring. Vi plages med mye væske i hele kroppen - digre pupper, det kanskje lekker melk fra, svette blir vi og det lukter mensblod etc...

Dette gjelder absolutt ikke bare deg - vi er mange som tenker på dette! Men husk at de er der for å hjelpe med å få barnet ut - ikke for å se på deg.

Litt trøst??

Skrevet

Jeg fikk dekke meg nedentil med et laken da jeg etterhvert ikke kunne gå med bukse lenger for de siste par timene av fødselen var babyen koblet til en datamaskin som registrerte hjertelyden hans. Ellers hadde jeg sikkert gått med bukse på lenger, for jeg syntes det å tusle rundt på gangen var god smertelindring. Det er jo bare helt på slutten, når du presser ut ungen, at du ikke kan ha noe å dekke deg til med for at jordmora skal kunne gjøre jobben sin, og jeg tror neppe leggene dine er din største bekymring der og da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...