Gå til innhold

Sier Maja mamma?


Gjest

Anbefalte innlegg

"alle" sier at nå har Maja begynt å si mamma, men det er jo mer som mam mam - en og anna gang stopper hun riktignok etter mamma.

 

Grunnen til jeg 'lurer' er at vi satt på legekontoret på mandag - og da sier en liten gutt (kanskje 3-4 år) : Jenta der sier mamma! Og når det kommer fra en så liten gutt - som kan sikkert bedre babyspråk enn meg (det er jo tross alt ikke såååå lenge siden han lærte seg å snakke) så må jeg jo nesten tro på han??! :-) *glise*

 

*har så lyst å skrive i babyboka: "du sa mamma når du var 7 mnd"*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, det er sikkert mam eller mamma... Det er ofte et av de første ordene, og hvis du gjentar for henne og gir henne et begeistret smil og heiarop så fortsetter hun med det!

 

Babyen vår sier hei (eiei), baba (pappa?) og mammammamma også, mer eller mindre bevisst. Kjempeartig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er fullt mulig jeg ja:)

Selv om de de fleste babyer sier mamamama og bababa ol mer eller mindre bevisst:) Sanna sa flere ord (ikke helt tydelig da, men med klar betydning) da hun var 8 mnd hun. Og Maja er jo 7mnd nå.Hun driver nok å øver seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie sier pappa, Emma sa mamma da hun var 8 måneder, så da er det nok mamma hun sier. Hun forstår ikke betydningen av ordet enda, men det er jo så koselig likevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...