Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Hei Noen som vet om hardbaggen til TKF er godkjent i bil med sikkerhetsnett?
Mara76 Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Hei på deg:-) Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men tenkte jeg skulle legge inn et lite spørsmålstegn. Jeg trodde nemlig at det var ansett som lite sikkert å transportere baby i bil på denne måten????? At baby i bag med nett i bil ikke er å anbefale hvis ulykken skulle være ute...????
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Hei igjen Vi er klar over det og har kjøpt bilsete i tillegg. Men det har vært så stort fokus på små spebarn i bilsete, at de ikke skal kjøre lenger enn en halv time...? Regner med at det da kanskje er bedre med sikkerhetsnett over lengre distanser enn bilsete.... Kommer ikke så langt på en halvtime ut av byen i bil liksom
Mara76 Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Hm ja.. ikke lett det der. Skjønner ikke helt faren ved en litt lengre tur i ny og ne jeg da. De pleier jo å få strukket ut ryggen i løpet av et døgn lell..... Er jo ikke akkurat som om de er lite vant med å ha litt svai i ryggen... men hva vet jeg???? :-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 He he, jeg må nok egentlig si meg mest enig med deg. Blir bare litt påvirket av alle som er så i mot dette med bilsete og nyfødte... Det er jo ikke akkurat som om vesla mi blir den første til å kjøre langt i bil..? Vet ikke jeg, blir bare så forvirret men vil jo bare gjøre det som liksom skal være det beste
It's all about me Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Det er ikke farlig å kjøre over den halve timen som alle maser om, den lille sier fint fra selv når h*n trenger å strekke på seg. Dette er ikke noe bare jeg påstår, men det er en fysioterapaut som har sakt det. Det har jo også litt å si hvor ofte den lille sitter i sette. Lengre turer ofte er ikke så bra, men en i ny og ne er faktisk ikke noe problem. Det spiller ingen rolle hvor godt ungen ligger og sterkker på seg i en bag når det er så usikkert hvis det skjer noe. Tenk deg bare selv, ville du ha ligget i en bag eller sittet fastspent hvis det skjedde en ulykke?
mamma-til-en-prinsesse Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Den er ikke godkjent med nett.. Ble vi fortalt på Barnas Hus i allefall -og endte derfor opp med å kjøpe bilstol i tillegg...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Hvorfor leier de ut nett da, hvis det ikke er godkjent?? Leies ut på baby shop!! Har bare hørt at et nå ikke er anbefalt, men at det fortsatt er godkjent.
Nenya^juni2010 Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Tror hun mener at TFK bagen ikke er godkjent med nett:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Her er link til Trygg Trafikk sin anbefaling ang bilstoler_ http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2183
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 dem sitter så godt i setene, dem liker det
*Joa* Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 I sverige er det faktisk ulovlig å bruke nett og de er kommet et skritt videre enn oss nordmenn. Babyene sier selv i fra når de trenger en strekk fra stolen... Og nyere forskning viser at de slettes ikke har vondt av å sitte i stolen over en lengre periode. Man trenger med andre ord ikke å vekke en sovende baby for at man har kjørt lenger enn de tidligere anbefalte 15 min:) Lykke til!
mammmamia ** Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Det stemmer ikke at det er ulovlig i Sverige, men det er bare ikke vanlig, og nettene selges nesten ingen steder, heller ikke leies ut..! MEN - nyere forskning tilsier at ryggen til babyene ikke har vondt av å sitte i stolen i opptil 2-3 timer, så lenge de sover eller ikke viser at de er slitne. Dessuten er det begrenset hvor lenge man kan kjøre i strekk med en nyfødt, i og med at mat og stell tar store deler av dagen sånn helt i starten :-) Så noe stort mer enn 2 timer er nok ikke mulig uansett :-)
Mara76 Skrevet 16. februar 2007 #14 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har også hørt at det er ulovlig i Sverige pga dårlig sikkerhet... men bare hørt det... kan jo være falske rykter.. eventuelt kan det ha vært lagt fram forslag om å forby det??!
mammmamia ** Skrevet 16. februar 2007 #15 Skrevet 16. februar 2007 Det er nok litt mer sånn som "skremsel" ja, selv om Sverige er veldig langt fremme på bilsikkerhet og har mye lover rundt dette, så er faktisk ikke nett ulovlig. Trodde dette frem til for litt siden jeg også, så ble overrasket. Skulle ønske det var forbudt, både i Norge og resten av verden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå