Gå til innhold

magesmerter i natt...noe farlig?(obs!litt ekle detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

våkna i natt v 2-tida av noen fæle magesmerter og kvalme....det var ikke noe som kan sammenlignes med menssmerter, men rett og slett som når man har skikkelig magevondt, og det presset veldig opp mot mellom gulvet, og ellers i magen. Gikk på do, men det hjalp ikke så mye...fikk liksom ikke ut noe bak der,selv om det kjentes ut som jeg måtte så veldig. La meg igjen og sovnet etterhvert...var bedre i dag, men kjenner nå og da at det er noen tak i magen,pluss at jeg er veldig sliten og små"uggen"....er sikkert ikke noe farlig, men er det noen andre her som har opplevd noe lignende eller har tips om hva det kan være? jeg er 39+2 i dag, og vet at jeg er moden og har åpning på "1 finger":) Begynner å tenke på rier og sånn, men det stemmer ikke med det folk har fortalt meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle er forskjellige! ikke alle har de "samme" smertene...så hvis du tror at det kan være rier, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med føden, du er jo tross alt fødeklar nå, best å skjekke, enn å la vær!

lykke til!

Skrevet

jo,tenkte bare å lufte opplevelsen her først....tenkte å se d an litt, hvis d kommer igjen som i natt, så må jeg jo bare ringe føden og høre hva de sier og mener. Man er så usikker når man er førstegangsfødende...og så henger man seg så opp i hva andre forteller en underveis!:)

Takk for svaret!:)

Skrevet

Tror jeg har hatt noe av det samme idag. Kjentes mer ut som skikkelige magesmerter, og de satt mer i den øvre halvdelen av magen. Var også kvalm. Det kom litt i tak, men tror heller ikke at det var rier. Håpte på at det skulle bli til noe mer, men nei.. Det har gitt seg nå. Har også hatt skikklig diaré i går og i dag formiddag (pussig, men det gir seg etter 12-13 tia.. ) Er 40+2 nå, så skulle bare ønske at det er noe som er på gang.. Men har ikke fått andre "tegn". Tenker også at riene skal sitte lengre ned i magen?! Skal magen bli hard da? Som ved kynnere?..

Skrevet

Du må ikke sammenligne deg med andre når det gjelder fødsel, jeg hadde kun vondt i lårene. Sjekk heller en gang for mye enn en gang for lite, så langt som du har kommet. Kanskje du er inne i åpningsfasen, dette vil sykehuset kunne finne ut av.

Skrevet

er nok som det blir sagt her, at alle opplever smertene forskjellig, og de kan opptre forskjellig...

Det eneste jeg har hørt om rier er at de sitter som menssmerter nederst i magen og ryggen...det er så utrolig mange spørsmål man plutselig får sånn på slutten som man ikke har tenkt på før...

jeg lurer også på om magen blir hard som ved kynnere? og kommer riene plutselig, eller kan de gradvis bygge seg opp over kanskje flere dager? kjenner man smertene som harde smerter med en gang? ååå,jeg er så nysgjerrig...merker man blir på tuppa på slutten, tror at den minste vondt i magen er en ri...men man blir like skuffa hver gang det forsvinner;)

Skrevet

ja, du blir stein hard i magen når riene kommer! tro meg, når de kommer så skjønner du med en gang at det er ting som skjer......ta tiden mellom de, er de tette og blir tettere så må du ringe føden og kjøre avgårde! har 2 barn fra før, men bare sist gang jeg opplevde rier, viste ikke hva rier var en gang.... ( 1. gang gikk vannet 8 uker for tidlig ), så dette kommer du til å merke, kroppen din sir i fra vet u ;o)

Skrevet

Jeg er "bare" i uke 29 da - men opplevde samme som deg for en ukes tid siden. Men det gikk over til diare etterhvert da - så antar det var en slags magesyke. Kom fort og gikk igjen like fort, frisk igjen på et døgn. Så det kan jo ha vært noe sånn som var "etter deg" også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...