Gå til innhold

Str. 50 eller 56?

gravidpånytt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville nok satset på 56, kanskje en body og en bukse i 50, men samtidig rekker en jo å få tak i det før en må hjem.

To av tre barn hos oss har faktisk brukt str 50, men så har de hatt fødselsvekt under tre kilo begge to. Det er jo ikke akkurat normalen i dag. Dessuten vokser de så fort at før du får snudd deg er tre år!

Nå har stort sett mine vært store, men likevel. Har kun få plagg i str 56, ingen i 50. Synes det har gått mest i 68/74, det har de liksom brukt lengst. Om str.56 er litt stort noen dager, så tror jeg det er greit. De vokser fort 5-6 cm første mnd. Jeg har pleid å si til folk at hvis de vil kjøpe klær til babyen så kjøp str.68.

Hei og hopp

Støtter alle innlegg over om å kjøpe størrelse 56. Men så kom jeg plutselig på noe da jeg leste denne rekken. Minstejenta vår er født i juni 1997. Jeg hadde kjøpt inn masse nusselig i liten størrelse, og vi fikk mange nydelige barselgaver i 56 og 62.

Men husker dere sommeren 1997? For å gjøre en lang historie kort; den sommeren var det knallvær fra juni til september. Snuppa hadde bare trøyer og bodyer på seg hele sommeren. Og da høsten kom og vi trengte litt mer klær, hadde hun vokst fra alle de søte plaggene. Så vi har en hel kasse med jentetøy, årgang 1997 som aldri har vært brukt....

Mimre, mimre!

Annonse

Personlig savnet jeg og ha klr som ikke var for store de første ukene... Sønnen min var 3400 gr. og 50 cm, så ikke noe stor gutt kanskje, men syns å mene at han "svømte" litt i 56 de første ukene... Denne gangen har jeg planer om å kjøpe noen bodyer i hvertfall i str.50...

Lykke til

Jeg er gravid med gutt nr 2. Sønn nr 1 ble født 7 uker for tiden og veide 2.2 kg. Han brukte størrelsene 50 pg 56 en god stund faktisk. Derfor har jeg en del klær nå både i 50 og 56 til gutt nr 2 kommer. Aner jo ikke hvor stor han blir. Kommer nok til å kjøpe noe nytt - men da i str 56 og 62.

Jeg har tre jenter fra før, og de brukte aldri str 50. Det er ji nesten for lite når babyene er 50, 51 og 52 cm, som mine har vært. Erfaringa mi er altså å bruke 56 de første par ukene, de vokser så fort. Nå har jeg kjøpt litt gutteklær i str 56. Har et sett i 62, men det er den str man som regel får klær i, så jeg har ikke kjøpt mer ennå. Skal vente og se det an.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...