Gå til innhold

Exu?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Okei, det var trist å høre.

Hvor langt var du på vei?

Jeg skal på sykehuset i morgen, og får forhåpentligvis svar på om det er ma eller exu.. og gruer meg helt enormt til svaret. og spesielt hvis det er exu.. med tanke på både cellegift eller operasjon.

Har angst for sykehus og narkose og alt det fra før...

var det vondt og operere?

Hei, hvor langt var du paa vei da? Og hvor lenge bloedde du? Stoppet bloedningene noe foer det sprakk? Saann at du trodde alt var greit, og ventet paa EL ogsaa sprakk det senere, eller sprakk det mens du enda bloedde?

Unnskyld at jeg spoer saa inngaaende, og du trenger ikke svare dersom det er for naergaaende... Men jeg fikk antatt EXU for ca 10 dager siden, har bloedd av og paa i over 5 uker, naa roer det seg ned, jeg har hatt gyn undersoekelse og legen sier alt virker fint, at det var veldig tidlig, ca uke 4 og at jeg har bloedd mest ut men bittelitt inn i bukhulen, som visstnok betyr at det mest sannsynligvis ikke er noe igjen der graviditeten hadde satt seg.

Takknemlig for svar.

Til hovedinnlegger, som du skjoenner har ikke jeg fjernet noe, men dette var en EXU i uke 4 da.

Annonse

Hei!!

Jeg var i uke 6 da jeg begynte å blø. Fikk da konstatert en SA, og blødde i ca. 4 uker. Fikk da sterke magesmerter og fikk konstatert en sannsynlig exu på høyre side. Hadde som deg blødd litt inn i bukhulen, samt Hcg på 3800 og smerter. Ble fulgt opp med hyppige kontroller hos gynekolog, og Hcg-målinger flere ganger i uken, og legen regnet etter ca. 10 dager med at kroppen hadde ordnet opp selv. Jeg hadde da sluttet å blø for en uke siden, men hadde fremdeles noen diffuse magesmerter. Fikk en uke seinere ekstreme magesmerter samt at jeg begynte å blø igjen. Ble da sendt på sykehus og måtte fjerne høyre eggleder samt skylle buken ettersom det hadde samlet seg mye blod der. Jeg ville da ha vært i uke 12 i et normalt sv.skap.

Tusen takk for kjempefint svar.

For meg er det naa 5 uker siden det hele startet. Jeg har veldig avtagende bloedning, og vet at befruktningen skjedde 1. januar, da det var eneste gang vi hadde sex den el perioden, saa jeg var ikke langt avgaarde.

Bloedning i bukhulen har vaert veldig liten, og merker rundt navle er naa bare lysegule og snart borte (de var sterkt roede, svarte og lilla da de kom for 9 dager siden).

Jeg har ikke og har heller ikke hatt smerter de fem ukene, mer enn sterke smerter de 8 foerste timene foerste bloedningsdag, og noen ganger litt smaasmerter i loepet av de 5 ukene.

Har hatt fryktelig oppblaast mage en stund, som legen sa at er fordi tarmene jobber tregere grunnet alt dette.

Blir ikke fulgt opp noe ut over at jeg har hatt ul og gyn undersoekelse av annen lege ogsaa. De sier at kroppen nok har ordnet opp, og jeg foeler det litt paa meg ogsaa.

En annen ting er at legen som undersoekte meg sist, sa at han tror egget har satt seg i en av endene av egglederen, og at da TR kom, saa tok TR med seg restene, derav den noe kraftige TR, en uke etter det vi trodde var SA.

Ut fra det jeg skriver, tror du jeg kan regne med at kroppen faktisk har ordnet opp? Jeg foeler meg finere i form for hver dag som gaar, og har ikke tenkt aa be om mer oppfoelging. Jeg tar det rolig og har kuttet all trening som gaar paa magen, for eksempel. Er litt ivrig paa pilates, men der har jeg gitt meg selv 3 mnd forbud...

Hva tror du? Og hva er tegnet jeg kan lete etter for aa vite at alt er ok? Hvis jeg faar EL igjen naa, eller TR om noen uker, er det da tegn paa at alt er ok igjen?

Tusen takk igjen for gode svar.

Hei!!

Jeg hadde hele tiden på følelsen at noe var galt, helt fra jeg ble gravid. Det var derfor nesten en lettelse at det endte som det gjorde, for nå i ettertid vet jeg at alt er bra igjen.

Dersom du føler at alt er greit, så er det sikkert det. Hvis TR dukker opp, så har kroppen helt sikkert ordnet opp selv.

Lykke til videre!!

Takk for det... Jeg har paa foelelsen at ting er greit, men det er jo naa, ca 5-6 uker at det gikk galt for de det ikke ordnet seg for. Men jeg stoler paa intuisjonen, som sier at det kan ta litt mer tid, men at det er i ferd med aa ordne seg selv. Og forstaar godt at du synes det var fint aa faa ordnet opp, det er jo det som er med fatale og fryktelige ting, at naar man faar ordnet opp eller det gaar framover, saa er det utrolig godt. Lykke til med ditt, og godt ting er i orden.

Takk igjen. =o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...