Gå til innhold

Hva skal jeg gi 10 uker gammel baby som ikke klarer å bæsje?


meg og min lillle sønn

Anbefalte innlegg

han presser alt han kan, men ingenting kommer ut. har forsøkt malt men har ingen effekt på han tror jeg.. (?). han bare gråter og gråter..

 

fortvilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Du kanske själv kan äta sånt som har laxerande effekt typ russiner?

Läs på internet, sök på spebarn + baesje så ska du se att du får massa tips.

 

Men är du säker på att han vill bajsa? om han är så gammal så ska han ju stabiliseras så att han kanske bara bajsar en gång annenhver uke. de skriker alltid när tarmarnas jobb förändras har jag läst.

Om han skriker på kvällen så ska det tydligen vara ett friskhetstecken (?) och om han verkar ha ont så är mitt tips att bada honom på mage i varmt vatten. Då blir min dotter alltid tyst direkt.

Ibland kan de vara övertrötta också. Ge honom mycket mat tycker jag, det är ju den anda "medicin" han kan få direkt.

 

lykka till!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta tempen i rompa hans? Det kan få igang avføringen. Bade og massere. Hjelper her i alle fall! LLykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gi han ei teskje malt. Malt kan i sjeldne tilfeller gi hardere mage, men som regel gjør det magen veldig regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa mi er også 10 uker og vi har hatt bæsjeproblemet siden dag 1. Det er helt forferdelig og jeg føler med deg.

 

Jeg har prøvd både malt og lakulose, men det som fungerer best for oss er 2 tsk sviskesaft og 10 dråper minifom (egentlig for kolikk og kjøpes på apoteket) hvert måltid.

 

Når snuppa skal bæsje, har jeg tidligere brukt termometeret i rompa, men det er jo litt brutalt.

Etter at vi startet med svisker i kobo med minifom så trenger jeg bare å ta en Q-tip med vaselin på og føre den inn og ut i rompa en liten stund, før bæsjen kommer. (Q-tipsen stimulerer "bæsje" nervene...).

 

Vi bruker litt tid på å massere magen hennes (med klokka) og trekke bena opp mot magen for å massere tarmene - dette gjør vi flere ganger om dagen.

 

Malt kan gi mye luft i magen.

 

 

Bare spørr om du trenger råd og vink ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...