Gå til innhold

hvilken termin er riktig?

Anbefalte innlegg

Jeg har lært av legen min at man regner slik: 1.dag i siste mens, pluss 7 dager, minus 3 mnd=termindato... Hos meg blir det 18. oktober, men termin-beregningen her sier 21.? Da jeg har vært gravid og kommet til legen, har han spurt meg om når jeg har termin, og vi har alltid vært enige, hehe... Trodde det bare er en måte å regne ut termin på jeg, i tillegg til UL-måling.. Men hva er rett? er det noen som vet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8225138-hvilken-termin-er-riktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

menstermindatoen har egentlig ingenting å si - det er termindatoen du får på ultralyd i ca uke 18 som teller ift når permisjon skal starte. jeg opplevde å bli skjøvet 10 dager utover i tid på UL da ift menstermin.

Så jeg ville ikke tenkt noe på det - det har uansett ingenting å si. Permisjonen starter 3 uker før termin du får på UL, og ungen kommer når den selv vil :-)

Jeg vet terminen ikke spiller noen rolle, sånn sett... dette er mitt 6. barn.. Har brukt å bli satt tilbake en ukes tid på UL jeg og. Så jeg regner med det blir sånn igjen... Men egentlig så lurte jeg bare, på hvorfor datoene var forskjellig, bare sånn av nyskjerrighet...Men takk for svaret alikevel.... ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...