Gå til innhold

noen med peiling på mme? Hipp og nan...


Theosmamma

Anbefalte innlegg

Fullammet snuppen til han var 5mnd, men etter at vi begynnte med litt mer fast føde gikk det raskt nedover med melkeproduksjonen. Og når han i tillegg biter meg til blods kan jeg ikke si at jeg er superivrig på å amme hele dagen, så nå har vi prøvd litt mme.Begynte med nan, men det gulpet han så fælt av, så fikk tips om å prøve HIPP sin.

 

NAN kan man jo lage opp for en hel dag å sette i kjøleskapet, men på hipp pakken så jeg nå at de anbefaler å lage ferdig max en time før den drikkes. tungvindt da synes jeg, da bytter jeg heller til nan igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du kan gjøre, er å koke vann, ha det klart på flaskene og sette i kjøleskapet. Du får kjøpt mme dispenser med plass til tre porsjoner fra avent (får dem i de fleste dagligvarebutikker og i babybutikker) Når han skal ha, varmer du bare flasken i micro og har oppi den ferdig tilmålte mengden pulver. Ikke noe pes i det hele tatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patrick har fått en flaske mme som tillegg siden han var en måned gammel. Har kun brukt nan og er fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at endel babyer gulper mer av Nan. Jeg tror kanskje jeg hadde valgt å gjøre som Stella Polaris foreslår. Jeg har lest ett innlegg om tillaging av mme, tror ikke man bør lage istand så lang tid i forveien, selv om det står at man kan gjøre det med Nan'en. Det er visst noen bakterier som kan formere seg i rekordfart i sånn ferdiglaget mme.... Tror du finner mer informasjon på flaskeposten.no (eller var det .org?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...