Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sliter fryktelig med tett nese hver kveld når jeg legger meg. har forsøkt saltvannspray -funker ikke. har forsøkt å ta vademekum under/inni nesen - funker ikke. nå har jeg brukt otrivin noen kvelder (3-4 kvelder på rad, men liker det ikke og er livredd for at jeg kan skade babyen.

på flasken/bruksanvisningen står det at den bør brukes med forsiktighet av gravide. jordmoren min hadde aldri hørt om at det advares mot otrivin, men slo opp i 'medisinboken' sin og ble overrasket over at det der står 'bør kun brukes av gravide i terapeutiske doser'.

vet noen hva det kan føre til? jeg er 21 uker i dag.

tenkte jeg kan kjøpe barneotrivin og se om det hjelper. er vel litt mildere. alternativt kjøpe sånt horn til å skylle med saltvann, men det har gitt liten effekt på meg før.

huff, noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg fikk otrivin anbefalt av min lege, men at eg ikkje skulle bruke åver anbefalt dose, eg spraye bare i neseboran rett før eg legg meg, bruke ikkje ellers om dagan.

Skrevet

Hei, jeg brukte otrivin i neste hele mitt forrige svangerskap med legens velsignelse, var konstant tett, det er jeg nå også så jeg har ingen betenkligheter med å bruke det når det er absolutt nødvendig.

Hver gang jeg gikk på apoteket for å kjøpe mer fikk jeg høre at jeg ikke skulle bruke det, men så lenge legen synes det var greit så var det greit for meg:-)

Skrevet

http://www.barnimagen.com/forum/thread/8219005

Her har noen skrevet noe om bruken av nesespray. Ville snakket med legen om hva hun kan anbefale deg å bruke. Man skal ha all respekt for langvarig bruk av denne typen nesesprayer. Har vanskelig å venne meg av, når jeg har brukt spray innenfor anbefalt tidsrom.

Skrevet

tusen takk for svar! nå slapper jeg mer av med det. da tar jeg det med litt lettere hjerte hvis jeg virkelig MÅ. selvsagt har jeg ikke tenkt å ta det mer enn sammenhengende 10 dager eller hva det står på flasken. det ville jeg ikke engang gjort uten en baby i magen. men godt å vite at jeg kan ta det iblant når det er helt krise.

leste det innlegget der en advarer mot kreft etc. her tror jeg det var ganske så overdrevet. og er det ikke slik at 'alt' kan føre til kreft...

jeg har nok neppe utviklet noen kronisk slimhinnesykdom heller... eller hva det står. er ikke tett i nesen på dagtid, er kun med en gang jeg legger hodet på puten. jeg har da tatt en sprut i ett nesebor. thats it. men har likevel vært litt engstelig for dette. men nå slapper jeg mer av.

så takk igjen for innlegg! sjekker med legen min også neste gang jeg skal dit.

Skrevet

hjeeeelp... jeg har brukt otrivin hele svangerskapet jeg og jeg er i uke 30....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...