Gå til innhold

Fosterlyd + kjønn, noen som vet???

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg var hos JM på mandag, og da var jeg 15+3. Hjertelyden målte 146. Jeg har hørt at hjertelyden ofte er forskjellig fra gutt og jente, vet noen hvor fort et guttehjerte og et jentehjerte slår sånn ca? Og når gjelder disse forskjellene fra? Jeg går ut i fra at tidlig i svangerskapet slår de veldig likt!!!???

Bare nysgjerrig... :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8224304-fosterlyd-kj%C3%B8nn-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg hørte min babys hjertely for ca. 1 uke siden, og den var på den litt lavere siden, sa de at det var normalt at den var litt lav så tidlig, men ikke nødvendigvis. Jeg er også 15 +. Men sist jeg fikk barn var den høy og det var med en veldig aktiv liten jente. Håper nå på en lat liten gutt, nei da, hehe.

Det jeg prøver å si at det er vanlig med litt høyere på jenter. Så det kan jo hende det er ei lita tulle du får ;0)

Jeg mener å ha lest at jenter har en hurtigere hjertelyd enn gutter, men jeg vet ikke om dette gjelder under hele svangerskapet. Jeg har 2 jenter fra før av, og hjertelyden var som regel rundt 145 +/-. Så vidt jeg husker så har ikke jordmor/legen målt hjertelyden før uke 18/19 (første kontroll etter ordinær UL). Men dette er nok ikke den sikreste metoden for å finne ut om det er gutt eller jente. Jeg er nå 15 uker på vei med nr. 3. Har ikke hørt hjertelyd ennå, men var på UL i uke 12 uten at hjertefrekvensen ble målt. Vi venter spent på UL i uke 18/19, for denne gangen vil vi vite hva det blir....

Myten sier at hjerteslag på under 140 er gutt og over 140 er jente.

Jeg var hos legen i dag og fikk høre hjertet slå. 148 målte vi sklagene på da, så det sier vel jente da:)

Skal på ul om 14 dager, så da får vi kanskje svar på om dette stemmer:)

Tror ikke dette stemmer, ihvertfall ikke hos meg. Har to gutter fra før og begge lå på alt i fra 140 til 160 på hjertelyden. Spurte legen om dette da jeg gikk svanger med den siste gutten og han sa at dette kun var en myte, for egentlig skulle begge mine gutter da vært jenter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...