Gjest Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 jeg er 19+3, har ikke kjent snuppa i magen på noen dager... drikker kjempe søt saft, legger meg ned dytter på magen, og er så tolmodig så, men ingenting....
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Er du førstegangs eller flergangsfødende? Tror enda det er såpass tidlig at en ikke nødvendigvis kjenner liv hver dag. Jeg fikk beskjed på første UL at jeg hadde foranliggende morkake, og ble da fortalt at en da kunne kjenne beibien mindre enn de som ikke hadde det... Og det kunne ta lengre tid før en kjente noe...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Det er nok som snart trebarnsmamma sier, men er du det minstebekymret så ringer du til Jordmor. Hun er eksperten og du får helt sikkert lov å komme inn for å høre etter hjertelyden:) Lykke til!
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Hei. Ikke for å skremme deg, men jeg synes du skal ringe. Jeg er nå i uke 20, og kjente liv rundt uke 16-17. De siste ukene har jeg ikke kjent noenting. Nevnte dette for samboeren min, og han sa jeg skulle dra til legen, men jeg bestemte meg for å vente, pga at jeg skulle på ultralyd snart uansett. Jeg var på ultralyd igår og fikk vite at barnet mitt var dødt. Da var jeg akkurat 20 uker på vei. Må på sykehuset og føde imorgen. Gruer meg. Men uansett, jeg håper dette ikke skremmer deg, men hvis du føler at ikke alt er som det skal, vil jeg anbefale deg å kontakte noen. Jeg angrer i ettertid på at jeg ikke gjorde det. Håper alt går bra med deg og den lille. Klem
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Slapp av. Alt er sikkert i orden. Det er tidlig for deg ennå å skulle kjenne liv hver dag. Men ta deg en telefon til jordmoren du, kanskje får du komme å høre hjertelyden. Bedre det enn å gå å engste seg. Kan hende babyen din ligger med ryggen mot magen din, og sparker mot ryggen din. Er vanskeligere å kjenne det da. Hadde også en periode rundt uke 19-20 hvor det gikk flere dager uten at jeg kjente noe. Men så kom det tilbake igjen. Kommer helt sikkert an på hvordan babyen ligger.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Heia. Må si meg enig i at du skal ringe og spørre JM... MEN; om du ikke gjør det, har det vel ikke så mye å si, for jeg tror egentlig ikke det er så mye de KAN gjøre uansett, på et så tidlig tidspunkt? Mulig jeg tar feil her men... Hegelita: du sier du angrer, sa lege/JM noe om at de kunne ha avverget det som skjedde, dersom du hadde tatt kontakt tidligere?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Jeg hadde kjent liv jevnlig og så plutselig så kjente jeg ingenting. Var hos jordmor i dag og der var det full aktivitet og hjertet slo bra =) Nå kjenner jeg imidlertid nurket igjen. Det hadde bare flyttet litt på seg, og det jeg trudde var luft i magen var faktisk nurket =)
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 var på ul i forrige uke, da stod atl bra til... legen sa at morkaken ligger på framsiden. kanskje det er det som gjør det? jeg er annengangs, og har kjent henne bevege seg i flere uker.
Tord_og_Trym Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Du kan jo ringe jordmor/lege for å få høre hjertelyd. Kommer litt ann på hvor morkaka ligger, for som en annen sier - hvis den ligger "mot magen din", så kjenner du kanskje ikke så mye. Barnet beveger seg kanskje mye mot ryggen, men der kan vi ikke kjenne bevegelse. Jordmor sa til meg i forrige uke at det er fra uke 28 man skal kjenne liv hver dag.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Jeg ble sent til sykehuset i uke 25 for å sjekke at alt var iorden. jeg syntes jeg merket mindre til ungen. men i tillegg var hadde jeg begynnt å kaste opp voldsomt igjen og feber. Har forøvrig vært kvalm med oppkast hele veien så derfor litt tett oppfølging. vel alt var iorden med ungen jeg fikk beskjed av spesialisten at det var ikke før etter uke 30 at det at jeg merket mindre bevegelse var et alvorlig tegn. for ungen var fortsatt så liten at jeg merket kun de kraftigste sparkene. nå skal det sies at jeg har merket liv fra uke12. likevel. er du urolig ta en tlf til jormor, det er ikke noe problem for henne å gi deg fem min ti lå høre hjerteslagene.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Nei, det kunne jo ikke vært avverget, men jeg kunne fått vite det på et tidligere tidspunkt. Selvfølgelig er det lite å gjøre med at barnet er dødt, men da kunne jeg kanskje fått satt igang fødselen tidligere, og slippe å gå så lenge.
3+et lite nurk Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Du trenger ikke bekymre deg tror jeg ... Kjente selv liv første gang i uke 12. Og det er veldig tidlig. Det kjente jeg ca 3 ganger på 2 uker. Og så var det stille i 1,5uke, så kom det lille streifet igjen, og så var det stille i mange dager.. Er nå i uke 26. Forrige uke til og med var nurket mitt stille i tre dager i strekk. Tror kanskje jeg kjente litt lett bevegelse, men ikke spark på tre dager,. Ble nervøs, men da jeg var hos jordmor sa hun at det faktisk ikke er no regel før i uke 28. Da skal man kjenne det hertfall hver 6 time... Har du ikke kjent på 6 timer da, skal du drikke saft og sette deg ned å slappe av... Kanskje du har morkaka foran (anterior) (dette står på UL papirene hvis du har vært på dette). Kanskje babyen din ligger med ryggen ut og dytter til deg i bakkant... Det er veldig god plass der inne i uke 20, så jeg tror du kan slappe av... Har vært stressa selv mange ganger jeg, men plutselig er hun der og sier fra at alt er bra.... Lykke til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå