Gå til innhold

Blir litt sjokka av meg selv avogtil... (langt)


Gjest

Anbefalte innlegg

Må bare få det ut!

 

Vi skulle på helsestasjonen idag for kontroll, men måtte gå hjem med uforettet sak. Vi møtte opp til timen kl. 11, jeg veide og målte Maja og satt meg ned for å vente på helsesøsteren. Joda, det varte og rakk! Ti over 11 spurte jeg sekretæren om jeg hadde misforstått timen - var jeg her på rett dag? Joda, jeg kunne bare sette meg ned å vente - det var både rett dag og rett tidspunkt. Halv 12 begynte jeg å bli utålmodig...Maja var stuptrøtt stakkars. Ti over halv 12 gikk jeg igjen til sekretæren og spurte om hun var helt sikker... "Jada, jeg har gitt henne beskjed om at du sitter her å venter". Jeg var temmelig irritert, så jeg sa at jeg går hjem om noen minutter, Maja gråt sine modige tårer for at hun var så trøtt. Akkurat idet jeg har kledd på oss kommer helsesøsteren vår ut å sier at "Nå er det din tur".

 

Og det er det jeg er så sjokket over meg selv: Istedet for å kle av Maja alle klærne igjen - lydig gå inn på kontoret hennes - og late som om det ikke gjorde noe å vente i 45 min, så sa jeg bare at "Nei, vi har tenkt oss hjem. Jeg har ventet i 45 min, Maja er stuptrøtt og jeg er mektig irritert..." Jeg var verken sint eller ufin, men det er litt uvant å si ifra...

 

SItter litt med blandede følelser - skulle jeg bare ha latt være å si ifra? Helsesøsteren virket ikke fornærmet fordi jeg sa ifra, hun sa bare at hun beklaget at jeg hadde måtte vente så lenge, men om jeg ikke ville komme inn for en liten prat. Men det var jeg altså ikke interessert i... Er det slik det er før/etter mammarollen? Jeg følte meg helt trygg og rolig i situasjonen - har jeg "sagt ifra" før har jeg kjent adrenalinet pumpe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, en har ikke vondt av å bli minnet på at man faktisk bruker av andres tid når en er forsinket! Det kan selvfølgelig skje uforutsette ting også på en helsestasjon, som gjør at en blir forsinket, men da bør man jo få beskjed underveis at det er så og så lenge igjen til det er din tur.

 

Da har man jo muligheten til å kunne skaffe seg en ny time om man denne dagen ikke har anledning til å vente så lenge!

 

Synes det er fint at du sa ifra! Og ja, det at du har andre å ha ansvaret for i tillegg gjør deg vel trygg i valget du gjør - det beste for Maja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forståelse for forsinkelser hos legen, men regner med det ikke er så mange akutt-tilfeller hos helsesøstera på en måte..

Det var sikkert godt å si fra! Min teori er at det er lettere å si fra på vegne av barnet sitt enn på vegne av seg selv. Hun var trøtt og burde få sove, ikke sant.

Jeg skulle ønske jeg var mye bedre på sånne konfrontasjoner, for jeg er elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var bra at du sa ifra jeg. Har inntrykk av at det finnes utrolig mange sløve helsestasjoner i landet. Vår hs setter også opp timer midt i sovetia, så noen ganger er han veldig grinete, og noen ganger tar vi veldig kjappe kontroller så han får sove, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott du sa fra, jeg! Hadde nok gått etter en halv time tror jeg om Sofie hadde vært sutrete og trøtt, da får jeg ikke pratet med helsesøsteren uannsett fordi jeg må trøste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...