Gå til innhold

Et bankende hjerte!! til tross for brun utflod og senere rødt blod

Anbefalte innlegg

Kjære godtfolk.

Tidligere til morgen i dag skrev jeg et innlegg vedr brun utflod. Jeg hadde da hatt det fra tirsdag kveld og i dag. Var bekymret da jeg følte også at jeg hadde mindre svangerskapstegn( ikke like trøtt, ikke kvalm, mindre ømme pupper, mensmurring) you name it. Legen min sa at det måtte relativt store blødnigner til for å få haste ul på gyn, og anbefalte meg Volvat om jeg ikke ville vente. Legen min sa at det også for noen var normalt å ha små blødnigner og slikt under sv.skapet og at det nødvendigvis ikke var abort. Vi fikk time hos Volvat kjempe raskt. På venteværelset gikk jeg på do, og da var det rød blod på papiret!! Tenkte og sa til samboer at nå er det iallefall blitt bekreftet. Vi kom inn til gynekologen, hun sa at alt det jeg sa hørtes ut som en spontanabort, men hun ville sjekke med ul innvendig. Hun stopper opp og sier, her slår det et hjerte!! Det betyr at det ikke er noen abort på vei. Mulig at det har vært en tvilling som har kommet, men det kunne hun ikke se. Hun sa at så lenge jeg ikke hadde kraftig messmerter og kraftig blødning, så gikk dette fint, Det var ingen tegn til påbegynt abort nå, og når man ser hjerte slå, så er det ikke grunnlag for det heller iallefall ikke i dag. Hun anbefalte dog en ny ul om et par uker om blødningen ikke stoppet.

Så deilig! Vi var mentalt forberedt på spontan abort, men så får vi kontra beskjed. Klarer ikke å slappe helt av, men det første slaget er iallefall vunnet. Kryss fingrene for meg viderer, damer.

Her på Bim er jeg 8 uker på vei, bytter til uke 9 i helgen, men hos legen bare 7 uker. Er det mine uker på BIm og babyens uker hos legen?

Fortsetter under...

Det er vel ofte slik at man kan ha flere befruktede egg, men at bare ett overlever - og da kan man få slike blødninger når de ikke levedyktige blir støtt ut... Trist å begynne å blø, men så flott at det er en liten krabat igjen inni deg:) Ønsker det så masse lykke til:) Jeg vet hva det er å miste - har hatt 2 SA og en MA på ett år, men nå har det endelig lykkes for oss også - er i 12. uke nå:)

Stor klæm:)

hei damer.

Ja, det var en lettelse å se et lite hjerte slå, men angsten sitter jo fortsatt i, da det ikke har sluttet å blø enda, men, det er ikke i nærheten av å være mens aktig, det er mindre enn det, kommer på papiret når jeg er på do ( litt mye detaljer knskje)

jeg har erfaringer fra MA i uke 22!!! og det førte til dødfødsel, Men vi håper som sagt at denne lille spiren holder seg på plass.

Takk for omtanke damer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...