Gå til innhold

UL i uke 13

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye kunne dere se i uke 13 på barnet? skal nemmelig på UL idag, så er litt spent hvor mye jeg kan se og om eventuelt jordmor kan se om d blir gutt eller jente..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjønn er nok vanskelig å se. Ellers så vil jeg si ultralyden jeg tok i uke 12 var mye bedre enn den i uke 18. Det var lettere å se armer og ben, for det var mye mer fostervann rundt babyen, slk at man så omrisset tydelig. Så kan de se på nakkefold og lignende for å se etter tegn på kromosomfeil. Det er ofte best å se rundt uke 12.

Bare gled deg! Det blir sikkert en fin opplevelse!

Skrevet

Jeg var på ul v 13 fullgåtte uker. Vi kunne se alt utenom kjønn. Det er 1-2 uker for tidlig. Da har både gutter og jenter en liten knopp, så det er umulig å se forskjell, var det legen forklarte oss. Men, det er fantastisk å se at det er et lite barn der som spreller og er som et lite menneske. Vi sjekket nakkefolderen og at det var neseben der. Pga Downs syndrom.Ellers kunne legen se at alt var i orden, hjertekammerne var som de skulle alle fire. Og urinblæren fyltes. Lykke til på UL det er en herlig opplevelse.

Skrevet

Fikk beskjed om at de ikke kunne se det så tidlig, men tror noen klarer det likevell.

Men siden du ikke har kommet til uke 16 enda som er abortgrensa er det sjelden du får et slikt svar.

Ellers var jeg også på UL i uke 12/13 og ungen så nesten ferdig ut. Det var bare så utrolig gøy. Vi kunne telle fingrer. Hjertet har jo banket lenge og barnet lå der å vinket til oss.

Skrevet

å d var godt å høre :) trodde jeg skulle bare få se det lille hjertet så blinket inni skjermen, men nå har jeg noe å se fram til ;)

Skrevet

tusen takk for alle svar :) nå sitter jeg bare å gleder meg, skal ikke på UL før kl 18:20 ikveld så det er enda en god stund til..

Skrevet

Vi var til UL i uke 12, fikk se hjertet, omrisset av den lille og fikk vite kjønn!! Tidlig, men hun sto på sitt, fikk bekreftet kjønn i går på UL 16+5, så ingenting er umulig :) Legen på riksen i går svarte at de kunne se kjønn tidlig hvis barnet var villig til å vise seg frem og legen var erfaren... For jeg har vært veldig i tvil i etterkant fordi mange her inne sier at det var umulig å få vite kjønn i uke 12! Men kos deg med UL uansett om du får vite kjønn eller ikke, det er kjempe stort uansett å få hilse på mirakelet for første gang:)

Lykke til!!

Skrevet

gikk dere alene eller hadde dere med mannen? hvordan er det å ha med en 3år gammel jente mon tro?

Skrevet

det er veldig spennende å ta med mannen, blir så glad når jeg ser han smiler mot skjermen, og føler han føler seg mer med på svagerskapet når han får bli med på ul. legen vil somregel ikke at små barn blir med, men viss det er en rolig jente du har så kan det jo gå bra det. men viss du skal ha innvendig ul så ville jeg ikke tatt med henne hvis jeg var deg. tror ikke det er gøy å se mamma i en stol med en mann eller dame som skal putte noe inn, hvis du tenker deg en liten persons tankegang. ikke alt de forstår.

Skrevet

Vi var paa UL i uke 14 (13+4) og fikk se det nydelige omrisset av babyen, og hun "vinket" til oss med den ene armen. Vi fikk ogsaa vite kjoenn med stor sannsynlighet. Sonografen sa at vi ikke burde handle inn jenteklaer foer neste UL, men at hun var nesten helt sikker paa at det var jente. Tror det varierer veldig om man kan se det saa tidlig--det kommer an paa om kjoennsorganene er oppsvulmet, hvor dyktig jordmor/sonograf er, og ikke minst kvaliteten paa apparatet. Og selvfoelgelig ogsaa hvordan babyen ligger. Har ogsaa hoert at en del jordmoedre i Norge ikke vil si kjoennet saa tidlig pga muligheten for at foreldrene tar abort pga "feil kjoenn." Sykt, men det er faktisk de somn gjoer det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...