Gå til innhold

Strikke teppe fra Nøstebarn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det eller har hørt om andre som har gjort det?? Syns det var kjempe fint og det står ar det ikke er så vanskelig. Er ikke akkurat en kløpper på strikking, men tror og håper jeg skal få dette til...

Lurte også på om det går an å bruke en annen type garn enn de fra Nøstebarn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg strikker teppe fra Nøstebarn. Tror det er noe av det enkleste man kan strikke, så bare sett igang du - det klarer du kjempefint.

Skrevet

Jeg fikk mamma'n min til å strikke et sånt teppe til lille-barnet som skal komme i juli. Det ble kjempefint! Selv jeg hadde klart å strikke dette teppe (er ganske klønete med pinnene), men jeg er så utålmodig av meg at jeg tror jeg hadde gitt opp før jeg hadde kommet halvveis.

Skrevet

Det er kjempeenkelt å strikke, rett fram og tilbake, og det gjør ikke noe om det ikke blir fint. Det er ikke mitt, hullete og fastere noen steder og løser andre steder. Det er like deilig fordet! Kjempegodt, jeg anbefaler veldig garnet til nøstebarn, det er mykt og godt og uten kjemikalier!

Man får dilla når man først begynner!!

Lykke til!!

Skrevet

Hei!

Det er bare å kaste seg over pinnene:) Jeg har ikke strikket siden midten av 90-tallet, og det var mamma som den gang måtte fullføre genseren jeg begynte på. Men jeg syns faktisk det var litt artig å sette i gang med teppet. Husket knapt hvordan jeg skulle legge opp masker, men fikk da det til.. Nå koser jeg meg i sofaen med tv og strikking.. Det blir ikke jevnt, noen "huller" her og der, men det er jo noe jeg selv lager til vår baby.. Syns det er halve moroa. Og det er god ull, og kan sikkert brukes i årevis. Det eneste er at kantene mine er veldig ujevne, så tenkte kanskje å spørre mamma om hun kan hekle den borden man kan ha rundt..For hekle... det kan jeg ikke!!! Da tror jeg den blir litt penere i hvertfall;)

Skrevet

Å strikka teppe frå Nøstebarn er veldig enkelt! Velg den enklaste varianten med berre "att og fram" strikking! Garnet frå Nøstebarn er veldig mjukt og godt - eg anbefala å bruka det. Eg har strikka to stk og e veldig fornøgd! Lykke til!

Skrevet

Kjempelett å strikke, som nevnt før her. Jeg fikk et bra tips av en venninne da jeg skulle strikke mitt. Det var å strikke det noe større enn det oppskriften sier for da blir det så stort at man kan bruke det selv også,under dynen på kalde netter. Det varmer utrolig bra! Jeg heklet en grønn kant rundt også, det ble veldig fint syns jeg ;)

Skrevet

Er det noen som kan sende meg oppskrifta på et slikt teppe???

Skrevet

Finner ikke oppskriften(har flytta siden siste graviditet..), men du får den på nostebarn.no Lykke til!!

Skrevet

Jeg er ikke god til å strikke, men holder på med dette teppet nå. Og det går kjempe fint:)

Skrevet

To nøster med ullagarn fra nøstebarn. 200 g tilsammen til det store teppet. Rett fram og tilbake på rundpinne nummer 6.0, og 170 masker! Et triks for å få finere kanter: Ikke strikk den første masken, den føres bare over på den andre pinnen og så strikkes maske nr 2!

(Jeg tror det er 160 masker hvis man skal strikke det lille teppet?)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...