Gå til innhold

Blodtrykksfall i dusjen,ekkel opplevelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sto opp i dag tidlig og gikk i dusjen. Har det for vane å dusje i veeeeeldig varmt vann. Plutselig fikk jeg superrask og uregelmessig puls.Ropte på sambo, som prøvde å roe meg ned. Jeg ble kjemperedd, trodde min siste time skulle komme.Jeg ringte legevakta mens jeg drakk et par glass med kaldt vann.De sa at jeg hadde hatt et blodtrykksfall, med utvidelse av blodårene pga varmen. Gikk over når jeg hadde drukket litt vann. Men pulsen var superrask og vanskelig å telle en god stund.Trodde hjertet skulle stoppe.

Jeg ble dritredd....

Noen som har opplevd lignende??? Jeg er 33 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ufta så ekkelt...for noen år siden, badet jeg alltid i kok varmt vann, og da måtte jeg alltid ha hjelp til å legge meg i sengen, ble skikkelig dårlig... men nå skjer det sjelden, har lært litt nå. he he, husk ikke ta så varmt vann este gang du dusjer.

Skrevet

Jeg opplevde nettopp det samme. Var hos jordmor i dag, og da jeg lå på benken for at hun skulle ta sf-målene og kjenne på magen min, ble jeg akutt uvel. Jeg begynte å kaldsvette, pulsen steg og jeg følte jeg ikke fikk puste. Hun sa at det var et akutt blodtrykksfall. Følte meg uvel en stund etterpå, men nå er jeg helt fin igjen. Tror ikke det er noe som er farlig. Men det var utrolig ekkelt.

Skrevet

Ja, har opplevd det samme skikkelig (altfor) varmt stamp-bad i ikke-gravid tilstand. Det var skikkelig ekkelt - men er heldigvis helt ufarlig :)

Skrevet

Høres ut som blodtrykksfall ja...

Skrevet

hørtes ikke noe særlig ut! jeg får veldig rask puls flere ganger om dagen, syns det kan være litt ekkelt av og til, blir så urolig i kroppen av det!

Skrevet

Har det nesten hver dag:( Veldig plaget..også forrige svangerskap.Har blodtrykksapparat hjemme og følger med når jeg merker det....får det noen ganger av sterke kynnere, andre ganger i badekaret og også når jeg er ute og går....Kjøpesenter kan jeg bare drite i fra nå...

Blir noen ganger så ille at jeg må kaste opp...

Viktig å ta det rolig, drikke mye vann og spise regelmessig. Sette seg ned og hvile når det skjer.

Skrevet

Eg har ofte blodtrykksfall,men ikkje i dusjen. Eg får det om eg står for lenge oppreist i same stillingen.Fått det utall ganger på jobben, jobber på ein sjukeheim, der det er masse sårstell osv. Begynner å kaldsvette,svimmel og blir veldig varm i hovet. Føler ut som eg skal besvime.

Har veldig lavt blodtrykk frå før.100/50...

Eg synest det var veldig ekkelt første gangane, og var veldig redd for babyen, men no kjem det så ofte at eg ikkje er så redd lenger.

Skrevet

jeg sliter også med det samme, veldig ekkel opplevelse!

men det er bare og legge seg ned og slappe av, ingen fare..

jeg fikk anbefalt av legen og ha en cola el sjokolade i nærheten, og ta en slurk eller bit når jeg kjenner jeg begynner å kaldsvette og blir svimmel! dette hjelper meg fortere enn bare å drikke vann da, men lurt å drikke masse vann også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...