Gå til innhold

Nå får vi prøverør, spm ang. dette...

Anbefalte innlegg

Var til gynekologen i dag for å sjekke m alt var bra nedentil med meg, han tok noen prøver og ul. Ul så veldig fin ut sa han og alt var normalt.

Mannen min er det verre med, han hadde 1mill sædceler bare som var hele og normale. Dette gjør at vi nå skal få prøverør. Legene har sagt at vi hadde en veldig mye dårligere sjanse til å bli gravide på grunn av så dårlig sædproduksjon enn veldig mange andre.

Jeg skal til gynekologen for å 'stimulere' eggene mine i noen måneder før vi skal til Tromsø på prøverør.

Noen som kanskje kan fortelle meg hva dette går ut på og hva vi kan ha i vente de neste månedene?

Noen som vet hva det egentlig koster å få prøverør?

Håper noen kan svare meg:)

Klem:)

Fortsetter under...

Hei :)

Vi bruker også sykehuset i Tromsø. Det som er kjekt der er at det er kort ventetid. Vi var i gang et par mnd etter sendt søknad.

Men hvorfor skal gyn stimulere eggene dine i noen mnd først? Kunne dere ikke bare få sendt søknaden og begynt på prøverør med en gang?

Når dere går offentlig så skal ikke prisen overstige mer enn 19500 på tre forsøk. Men det blir jo gjerne litt ekstra hvis dere må reise langt osv.

Vi reiser fra Bodø. Gyn. sa at i verste tilfelle måtte vi kanskje vente til sommeren, men vi håper at det ikke tar så lang tid da det ser ut som at det blir minder og minder sædceller hos sambo for hver gang han har testet de.

De skulle sende søknaden i dag. Gyn. skulle sjekke hvor store eggene var og slikt!

Vil man få noe igjen hos Trygdekontoret av kostnadene?

Hei igjen Bea.

Jeg reiser også fra Bodø. Vi søkte i november, og gyn sa da at vi i alle fall ikke kom til å være i gang før etter sommeren (kanskje vi har samme gyn?). En mnd etterpå hadde jeg fått godkjent søknaden min fra Tromsø.. Så det går sikkert raskere skal du se.

Av trygdekontoret får du igjen alt som går over 15000 i medisiner, og du får dekket mye av reise og opphold. Du betaler i tillegg 1500 kr til sykehuset for hvert forsøk.

Annonse

Han jeg var hos i dag holder til Gynekologisk Senter i Torvgt. Har du samme?

Huff, jeg syntes dette er litt skummelt. Skjelver litt enda! Nå skal jeg gå bort på sykehuset for å ta noen blodprøver som skal testes på nytt!

Tusen takk for informasjonen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...