Gå til innhold

April: I dag skal både jeg og lillegutt til øre,nese,hals legen.

Anbefalte innlegg

Han skal på kontroll for ørene,se at drennen enda sitter i, og jeg skal på skjekk for dette øyet mitt,som de ikke finner ut av.

Er vist et levende mysterium har jeg funnet ut.

Verken fastelegen,ØNH legen, eller MR-røntgen, eller øyenlegen har funnet ut hva det kan være.

Prøver å si at da er det vel ikke noe,men det MÅ det vist være, øyetlokket henger seg liksom oppe,hvis dere skjønner..når jeg ser ned så beveger jo øyetlokket seg etter øyet,og ser ut som man lukker øynene,men på vesntre øyet mitt så gjør det ikke det, og er litt plaget med at det væsker ut fra øyet,og kjennes ut som jeg har litt grums oppi øyelokket..men,de finner ikke ut av det.

Faslegen trodde det kunne være svulst,og henviste meg til øyelegen,han mente det var stoffskifte, og henviste meg tilbake til fastlegen for blodprøver av stoffskifte som var helt fine.

Fastelegen sa jeg måtte høre med de på ØNH når vi skulle med lillegutt dit, glemte det av,men legen der spurte selv hva som feilet øye mitt, tok UL av bi-hulene og var noe som ga utslag på venstre bi-hula,men han viste ikke hva,ble jo sendt i MR-røntgne bare uka etter,for dette kunne jo ikke vente...og forsåvidt sa ØNH legen også at øyelegen må være rar,for man kan IKKE få stoffskifte på bare en siden, som om man skulle bltt forkjølet bare på ene siden av ansikte,det går ikke sa han.

MR-røtgen fant ngenting,og har fått innkallelse til en som er spesialist i bi-hule området på ØNH kontoret,så tok to fluer i en smekk og fikk timen til idag da lillegutt skal (er jo 1t å kjøre hver vei)

Så er spent på hva de sier idag..hehe..men prøver å si til dem at det er jo ikke noe de kan gjøre fra eller til nå,for jeg er gravid og kan ikke opereres og det skulle skje (noe jeg håper ikke skjer)

Men,men..jeg er sikker på at det egentgli bare er en slags muskellammelse,men det vil de ikke høre på..men skal ikke klage,de tar jo dette alvorlig,og jeg var ganske så bekymret når de trodde det kunne være svulst bak øyet eller i bi-hulene,men det er det ikke!!! =)

Nei,men nå skal vi straks dra,gubben er i bhg. å henter lillegutt,gleder meg til å høre hvordan det går med ørene hans,han er jo en helt annen gutt nå enn før,prater masse,ikke alt vi forstår,men ordnee er mer forståelig og må ikke "rope" for at han skal høre (når han ikke gjør seg til da..=)

Mange klemmer fra oss

Fortsetter under...

Hei på dere =)

Joda,gikk vel sånn passe bra...

Ene drennet i øret til Simen (venstre) er på tur å falle ut,og var nesten ute,så legen sa at det mest sannsynelig kom til å falle ut i løpet av 2-3 dager, dette forklarer jo hvorfor han har gått å tatt seg til dette øret i ett par dager nå,men legen mente at så lenge det på høyre side satt i så gikk det bra,men var ikke bevegelighet på trommhinna på venstreside,og jeg har ikke lyst til at han skal få dårlig hørsel pga dette..men får bare stole på legen, han sa også at han sikkert kom til å få ny ørebetennelse,men at vi måtte være glade for at det gikk mot varme tidere og mindre forkjølelser nå..så får bare håpe!!

Skal tilbake om 6mnd for å skjekke på nytt.

Men øyet mitt...hehe...ja,jeg er vist litt av et mysterium!!

Legen har aldri sett noe slik,trykte å styret på øyet,tok rundt på ansikte for å se om jeg hadde følighet,noe jeg jo har,er bare øyet som er rart..hehe..

Men til slutt så sa han at det nærmeste han kunne komme på hva det evt. kunne være, var muligens en nerve eller noe som ikke fungerer,eller at jeg har hatt en bitteliten ansiktslammelse,men han synes også det var rart at det var kun i øyet,skulle som regel blitt det litt nedover i ansikte også,men er jo ikke det.

Så endte opp med at han spurte om han fikk ta bilder av meg med øyet opp,lukke,når jeg ser ned og slikt,og det fikk han lov til.

Han er ikke fast lege her,er bare her som spesialist inne bi-huler,så han skulle ta dette med til der han jobber og vise kollegane sine og høre med dem om de har noe formening om hva det kan være,så skal tilbake om 6mnd jeg også,samtidig som lillegutt.

Han spekulerte i om det kunne komme av graviditeten,og har jo selv lurt på det,men fikk jo dette like før vi flyttet i sommer,og var ikke gravid da,så det ble utelukket..

Men får se, han lo litt av at øyenlegen mente det var stoffskifte,han som alle andre, sa jo klart i fra at det ikke gikk ann å ha det bare på et øyet,eller en del av kroppen.

Ja,ja..så da er jeg fremdeles et lite mysterium =) hehe=)

Vet ikke om det er bra eller ikke..er vel bra at ikke mange opplever dette,for jeg så meg selv på bildene han tok og når jeg ser ned så ser det jo skummelt ut, venstre øyet lukker seg jo ikke..

Men som han sa, jeg er jo ikke singel,og veldig gravid,og har ett barn fra før,så han regnet med at jeg ikke var på utkikk etter noe nytt, hehehe=) måtte le litt da ja=)

Så sånn gikk det..ikke noe nytt om øyet mitt egentlig..

Så får bare krysse fingrene at Simen ikke får ørebetennelse eller at han får dårligere hørsel på det øret..er snart 2-års kontroll,så skal høre med dem om de kan skjekke hørselen hans da,bare for sikkerheysskyld, kan jo være lurt å følge litt med,men om han sku få ørebetennelse måtte vi komme til ØNH ikke dra til fastlegen,vet ikke hvorfor,men kanskje de kan gjøre noe med det der og da,istedefor å måtte gå på medisin,og det er jo absolutt greit,er lei av å gi han medisin også funker det ikke.

Vel,nå skal jeg gå å slappe litt av,nettopp vært med Simen i bhg. så skal jeg i bhg. kl.10 på foreldresamtale, vet ikek hvorfor,men gruer meg..er jo plutselig jeg som må på samtaler her,er jo blitt mamma!!! =)

Offda... som dere må plages altså!! Håper Simen holder seg frisk da, og at han ikke blir plaget med ørebetennelse igjen!

Såååå får vi håpe at øyet ditt finner ut at det skal bli bra igjen av seg selv da!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...