Gå til innhold

Da er FVP unnagjort...

nybaby09

Anbefalte innlegg

Etter en heller lang dag i går med reising til Oslo venting og alt som hører med er endelig fvp unnagjort. Så nå gjenstår det værste 2-4 uker med venting på svar sukk... men da håper jeg at alt er bra og at skuldrene kan komme i normal posisjon, og at jeg kan begynne å slappe av. Hadde en alvorssamtale med mirakelet inne i meg i går og vi ble enige om at han skulle klamre seg fast tiltross for den skumle sprøyten :)

Ellers så var det stort å få se han igjen, han hadde vokst seg stor og fin på de 4 ukene siden sist. Og han er selvfølgelig verdens 8 under!! Det å se han gjør dagen i går og i dag litt sånn uvirkelige, men han ser sunn og frisk ut så vi krysser fingrene og håper at alt er vel, han har hjerte, hjerne, lunger, nyrer og urinblære så det skulle jo tilsi at hen er OK :)

Ville bare dele dette med dere, og for dere som skal inn og ta prøven, man overlever selv om man er redd :)

Ha fortsatt en flott rugedag...

Fortsetter under...

Skal til Tromsø å ta foostervannsprøve den 21. GRUUER meg. Gjør det veldig vondt? Har litt sånn nålefobi! Og fikk helt hetta da jeg leste at fvp gjøres uten lokalbedøvelse!

Har vært på "tidlig UL" i uke 11. Alt så helt fint ut da, og den lille vinket til meg. Vi bestemte oss for å ta fvp siden vi må reiese helt til Tromsø. 25 mil dit! Men vi setter oss på flyet..

Har vært i fin form, ikke kvalm en eneste gang. (ja, regner ikke med litt sånn småurven av og til) Går skirenn sammen med 4 åringen min hver tirsdag, men nå må æ visst slutte med det. Fikk så vanvittig vondt i bekkenet i går. Og sliter fortsatt med vondt. Vondt å gå, stå og sitte! Huff og huff. Vi gikk jo ikke langt, bare en kanpp km i flate løyper. Et par bakker med litt fiskebeinsgaing.

Får håpe det gir sæ igjen. var ikke plaget i de forrige to svangerskapene. Men er jo litt eldre nå så..

Fikk faktisk bekkenløsning ETTER fødselen forrige gang (2002) Vondt på samme plass nå. Midt forann.

Jaja, noen plaga må vel æ også finne mæ i.

Skal på vanlig UL 9 mars i Harstad. VÆrt en gang t lege, en gang hos Jordmor og en gang på UL. Syns det har vært nok kontroller.

Bruke fortsatt min kjære Levis bukser, men ÅÅÅ så delig det e å hoppe inn i ei joggebukse når æ kjem heim fra jobb. Har ikke lagt på meg mer enn 1 kg, men magen e blitt diger (i mine øya) Kjenne godt livmora når æ kjenne etter. Har ikke kjent liv enda, men d e vel litt itdlig kanskje.

E spent å redd. Syns det e veldig skummelt å være gravid og 41 år. redd for Downs og andre ting. fare for Abort e skummelt å tenke på. Slapp "bomba" for familien i helga. Svigermors reaksjon var "å herregud". Ho e snart 81 år.

Blivende storebror e veldig stolt og forteller det til alle og enhver at mamma har baby i magen og at den kommer etter sommeren.

Oi, ble velidig langt dette.

Skal prøve å følge litt mer med her inne fremover. Har vært innom noen ganger som anonym. E jo både mamma og bestemor. Gamle bestemødre som får barn igjen...

Hilsen ei engstelig og spent hønemor med et barn i magen, sønn på 4 år, datter på 19 og barnebarn på 1,5.

Hei TTT.

Jeg fikk mange beroligene ord fra de flotte damene her inn før jeg dro inn til Oslo for fvp. Forstår at du gruer deg, det gjorde jeg og, men det er fort over og grunnen til at de ikke bruker bedøvelse er at da må de stikke 2 ganger og da blir det jo dobbelt så ille. Blodprøvevondt sa legen til meg, vel en litt vond blodprøve, men det var over på under minuttet, samboeren min var der og holdt meg i hånda, jeg kikket ikke, er ikke så glad i sprøyter og sykepeieren hentet et glass kaldt vann til meg etterpå. Det føltes som om jeg var godt ivaretatt. Så lykke til, tror nok at du står han av. Håper at bekkenet ditt blir bedre, og at du kan få deg en skitur til i år :)

Hilsen

Hei mam!

Godt med alt som er overstått. Jeg tok selv fvp for ikke så lenge siden. og tenkte akkurat som deg. Livredd for at noe skulle gå galt og deretter for den laaange ventetiden.

Men alt gikk bra både prøvetakningen og resultatet. Det vil jo helst gå bra...

Ønsker deg lykke til, og at svaret kommer så fort som mulig.

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...