Gå til innhold

Vondt i magen ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i tretiden i natt av litt mensaktig vondt i magen. Dette ble verre og verre, helt til jeg noen timer senere hadde så vondt/ubehag at jeg ikke fikk sove. Prøvde å kjenne etter disse "takene" evt rier, men tror ikke det var noen, var bare jevnt over vondt. Det strålte vondt nedover ryggen og hoftene, sterkere kynnere,- og jeg lurte fryktelig på hva dette er..

Så sitter jeg her 8 timer senere, litt mensvondt i mage og rygg, men ellers oppegående. Noen som har noen tanker om hva dette kan være?

Hyggelig forum med hyggelige folk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne det, men starter uke 39 idag ;)

Skrevet

Jeg vet ikke, men kan du ikke ringe føden og beskrive hvordan du har det?

Skrevet

Takk for svar:)

Kan self ringe føden, men tenker at siden jormor og alle rundt meg sier at " tro meg, du kjenner det når du får rier, og det er fødetid", så er jeg iallefall ikke helt der enda.. Ser det an litt utover dagen, tror jeg. Noe herk å være førstegangs og ikke vite hva man skal kjenne etter...

Skrevet

hei,du!

høres nesten ut som vi har samma jordmor.hehe

tror disse herda,gamle jormødrene ikke lenger har sympti for oss gravide og ting vi går igjennom lenger fordi de har sett det verste!

jeg er nok gravid med tvillilinger og er førstegangs,så jeg vet ikke om det kan sammenliknes men har akurat det samme som deg.jeg har vært på føden (sist på søndag)pga dette +veldig sterke kynnere!snakket med en supergod -snill jordmor der og hun sa at det absolut ikke er altid du kjenner at riene har "startet"da noen takler smerter bedre enn andre eller hr eller ikke har erfaringer.de målte hvertfall aktiviteten i livmoren min å der var det litt liv,men dettte kalte hun "modning"at livmoren gjør seg klar.og det kan ta lang eller ikke så lang tid til du er klar for en fødsel.men det positive i modningen vår er at åpningsfasen blir som regel kortere når fødselen har startet fordi kynnerne har forkortet livmorhalsen vår:-)

så jeg synes at du skal gi f i det superdama av jordmor og ringe føden hvis det får deg til å føle deg bedre (vi gravide bekymrer oss mye,og det er heller ikke bra)ingen som dømmer deg elelr synes du maser fordet!men utifra min egen erfaring kan du kanskje gå litt opp og ned i trappene og begynne å ta tiden på kynnerne etterhvert hvis de begynner å gjøre vondere-blir de regelmessige eller gjør veeeldig vondt så ringer du å tar med deg bagen :-)hvis du er førstegangs så tar det jo lang tid før noe skjer uansett.

lykke til,hvertfall...du er jo rett rundt hjørnet til å bli mamma!

tvillingkos c

Skrevet

Jøss, venter tvillinger du, dobbelt så spennende da ;)

Du har helt rett. Er liksom sånn at man ikke klarer å tro helt at noe kanskje er på gang. Nå begynner det å komme litt stikkinger i tillegg, så skal ta en tlf om ikke lenge. Greit å høre hva føden mener man bør foreta seg. Er forresten kynnere og maserier det samme?

Lykke til

Skrevet

ja,dobbelt så spennede ,ja...og dobbelt så tungt ,hehe!neida.kjempeheldig som har to friske store bare inni meg her og har kommet så langt(35 uker)så jeg skal ikke klage...

synes absolut du skal ringe ,ja.gjør ikke no det,da vet du det til neste gang (hvis ikek noe er på gang nå)at det er normalt!

kynnere som er sterke og forkorter livmoren(kjennes ut som mensen smerter)og kna være veeeldig svake rier som ikke helt klarer å komme helt ut. er jo på en måte falske rier og da er lik maserier,ja.....så da spørs det jo om hva som skjer hos deg ,da.hvis ikke det er jeg som har misforstått helt.leser utrolig masse møker så jeg tror jeg har fått det med meg nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...