pussycatdoll Skrevet 14. februar 2007 #1 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg ringte til jordmor og fikk reservert plass på Rikshospitalet. Likevel sa hun at jeg måtte be min fastlege om å sende skriftlig forespørsel om plass. Legen måtte i brevet skrive at det allerede var reservert plass. Så sa hun vider at det kunne uansett bli fullt i mellomtiden (?). Altså i tiden mellom reserveringen ble gjort og til brevet fra fastlegen var henne ihende.Det skjønte jeg ikke helt. Har man reservert plass eller har man ikke??? Utrolig irriterende svar å få..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8222597-reservert-plass-noen-som-vet-hvordan-dette-fungerer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Venus Skrevet 14. februar 2007 #2 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg søkte plass på Riksen, men søknaden fra legen ble borte. Da vi ringte og spurte hvorfor vi ikke hadde hørt noe fikk vi beskjed at de kunne reservere en plass til oss. Vi spurte hva dette innebar og fikk vite at de "holdt av en plass" en kort periode, men skulle jeg få en garantert plass måtte legen sende en søknad. Legen min ringte og snakket med dem, etter at jeg hadde fortalt hva som hadde skjedd. Jeg skal føde nå i feb, og da var det godt med plass og derfor ikke "for mye hast" med en søknad. Skal du føde i sommer mnd kan det nok lønne seg å ikke la det gå mer enn et par uker før de mottar brev fra legen din. Du får jo heller ikke UL time dersom du ikke har fødeplass, så det kan lønne seg å ordne dette rimelig raskt. Det tok et par uker fra jeg leverte brevet fra legen(ja, jeg dro opp og leverte det personlig for å unngå at det forsvant igjen) til vi fikk svar fra Riksen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8222597-reservert-plass-noen-som-vet-hvordan-dette-fungerer/#findComment-8227796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå