mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Har forstått det sånn at tradisjonen tro så må snekkerene få en "gave" når taket på huset er tett. Men gjelder det før takstein? Blir jo lenge til takstein kommer, og nå er jo hele taket snart plateslått.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Kranselag er vel når taket er tett, og det er det vel forhåpentligvis før taksteinen er på plass:-) Da kommer vel grana opp og det skal feires:-)
Tokatter_USA Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Hvordan feires det da? Jeg har også tenkt litt på det. Vi skal bygge verksted i hagen. Jeg tror ikke man har kranselag i USA, men hvis vi velger den byggmesteren med en norsk ansatt, så får vi jo en god "unnskyldning".
Reveenka Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har for lenge siden fått forklart at når taket er oppe/ferdig, skal man gi byggelaget/snekkerne en flaske med no' sterkt i - og da setter _de_ opp grana. Hvis de ikke får noe, setter de opp ei filledokke/fugleskremsel i stedet, så alle kan se at de ikke har fått "gaven" sin da taket var ferdig..... Men dette var lenge siden, kan ikke huske at jeg har sett noen gran på ferdigstilte hustak på en mannsalder snart(så gammal er jeg....) c",)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Det stemmer det Reveenka! Spurte en snekkervenn og han også fortalte det, så løp og kjøp en flaske med no` sterkt i så dere ikke ender opp med filledokka!!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2007 Da blir det polet neste. Men tenk om snekkerene er tørrlagte alkoholikere..... Hi hi hi hi det hadde gjort seg. Og der kommer jeg med 2 flasker cognac liksom. Nei da, tror ikke det altså. Kan jeg ta med en kilo "kong Haakon" også. De er så hyggelige så jeg synes de fortjener litt da.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2007 Da blir det 2 flasker cognac og en kilo konfekt, det må da holde.... Eller det får vi jo se da, om det kommer tre eller dokke.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå