Gå til innhold

syteinnlegg fra en sliten/lei mor...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er bare i skikkelig dritt humør i dag,brøler for ingenting.

Babyen klarer aldri ligge alene, skal være i fanget uansett om den er våken eller sover. Gir meg jo ikke når han skal sove selvfølgelig,men da går hele dagen uten at han sover (!!!). men hele dagen går jo i å putte inn den helvetes smokken (som sikkert faller ut 500 ganger i løpet av en dag), løfte opp og ned av vugga for å roe ned. Vugge,trille, klappe å stryke...

 

3 åringen har hatt feber på natta så han har vært hjemme 2 dager nå.Selvfølgelig er sover jeg dritt dårlig de nettene og er kanon trøtt. I tillegg er sambo trener. Mandag var treninga plutselig flyttet frem til hal 7 så han kom hjem, spiste å dro. SÅ dukka han aldri opp igjen og jeg sendte mld til han, nei da var han plutselig i et møte og kom ikke hjem før klokka 10. Da var jeg så trett, vond i nakke rygg og hodet at jeg fikk legge meg en time. 11 la han seg med babyen og jeg holdt på med smokken i 2 timer før babyen sovna.

I går var det plutselig overtid og trening etterpå. Da var 3 åringen (som gneller og maser HELE tiden) hjemme fra barnehagen fordi han var syk. Babyen skrek HELE kvelden og skulle bæres, og rygge og nakken min var helt av. Når sambo kom hjem klokka hal 11, spiste han middagen som jeg hadde brukt 1,5 på å lage (som han aldri dukka opp til før på dagen). Så ga jeg ham babyen og etteren stund. babyen skrek og etter 5 minutter ropte han "å hold kjeft!" til babyen. Jøssenavn da sa jeg! Ja jeg har ligget på sofaen kun 10 minutter til sammen i hele dag. Jeg har ikke ligget på sofaen 1 minutt etter at babyen var født sa jeg tilbake. Tok babyen og gikk og la oss. 2 timer med å trykke inn smokken igjen før babyen sovna.

3 åringen skrike hele tiden fordi jeg ikke orker å svare på alt han gneller om hele tiden (får dårlig samvittighet, men er så lei av at han må mase å spør om alt hele tiden). Nå ligger 3 åringen på gangen å gråter og babyen i vippestolen og gråter, og jeg gråter snart jeg og....

 

All respekt til dere med 2 barn som har alle hjemme hele tiden altså!!!Er kjempeglad jeg har 3 åringen i barnehagen noen dager, hvis ikke hadde jeg blitt sprø!!! Men jeg har dritdårlig samvittighet fordi jeg er så sur og tiltaksløs overfor ham, men jeg er så forbanna trett og sliten..

I kveld tror jeg at jeg setter begge to i hendene på pappan og drar ut noen timer midt i legginga, så skal han få se hvor travelt det kan være for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Har kun et barn selv, og synes dette er strevsomt. Det høres skikkelig slitsomt ut slik du har det nå!

Synes virkelig du skal ta deg litt alenetid i kveld og la samboeren din ta seg av barna. En blir galen av å gå slik du gjør nå.

 

Håper ting ordner seg, og at 3 åringen din snart er frisk nok til å gå i barnehagen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det, nesten. Min samboer er mye flinkere enn din til å ta seg av babyen når han gråter. Bærer og bysser og smokker. Høres ut som om du må tvinge sambo til å delta litt mer. Gjør alvor av å overlate barna til ham en stund!

 

Ellers opplever jeg det samme som deg når min 3-åring er hjemme fra barnehagen. Hun snakker på inn- og utpust hele dagen, og forventer en tilbakemeldeing fra meg uansett hva hun sier, og gjentar og gjentar i det uendelige hvis jeg ikke svarer øyeblikkelig. I tillegg er hun i "Hvorfor det?"-alderen, så hun nøyer seg aldri med et enkelt svar. Jeg blir helt ør i hode noen ganger.

 

Hvis babyen i tillegg er urolig og ikke sover så blir det litt for mye enkelte ganger. Jeg må ta meg skikkelig sammen for å være en koselig mamma, og det er ikke alltid det går. Blir det for ille prøver jeg å ta med begge to ut en stund. Babyen sover godt når han blir trillet, og det er lettere å gå og småprate med 3-åringen når jeg ikke sammtidig må amme eller bære babyen. Jeg gjør det selv om hun er litt syk, kler godt på henne og er ikke så lenge ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to!

I utgangspunktet er han utrolig flink med barna, spesielt eldstemann. Han er en sånn type som har veldig godt lag med barn, og alle barn elsker ham. Men han begynte som trener uka etter at babyen kom, og har etter det vært utrolig stresset (mest pga jobben det da... men dog..) og er sjelden hjemme. Han har nesten ikke hatt noe tid med babyen annet enn på kveldstid og da er jo babyene litt urolige. Tror dette stresser ham litt, fordi babyen skriker ofte med ham (babyen ser jo ham knapt..) og han er vant til å alltid ha godt lag med unger. Men selv om han har mye å gjøre betyr ikke dette at jeg ikke blir sliten av å gå hjemme med ungene. Virker ut som om det fleste menn tror at vi ligger på sofan å drar oss, sr på TV og stort sett ikke gjøre noen ting når vi er hjemme..

 

Heldigvis ringte en vennine å redda meg nå. Lurte på om jeg ville være med på trilletur, og frisk luft hjelper alltid på humøret:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. sitter her og er syk, med to syke små og en bebis.. he he... det er bra det ikke bare er min tre åring som spørr og graver og gjentar alt til man blir sprø i hodet.. hihi..

 

heldigvis sover 1 åring midt på dagen og 3 åringen er lett og blidgjøre med litt tv og oboy.. he he... bebisen liker oppmerksomhet men er flink med sutt og kan godt sove i vogga eller stolen sin..

 

det er ikke lett for mannen heller.. han er jo på jobb og man blir jo sliten av det.. men de skulle nok fått en omgang hjemme innimellom for og se at det ikke er bare bare bestandig.. nå har jeg ganske greie barn jeg da.. så jeg skal ikke klage.. men de kan da lage kaos innimellom alikevel...

 

som trøst vil jeg si at det blir bedre etterhvert!!! snart har de flyttet hjemme fra!! tida går så utrolig fort...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på to og et halvt som e hjemme heile dagan også lille babisn så klart... Ho eldste e tel tider vældi sjalu, og da bi æ verkeli slitn i øran... da skal ho nemmeli kos med mammaen, men når lillesøstra ligg å sov, da har ho anna å hold på med... å vesst ho bynn å bi trøtt e det tel å få gnag sår i øran a...

 

Har nu endeli bynnt å få litt dreisn på å vær tobarnsmor, men enkelte daga e tung... sambo jobba mye førr tia... da han va borte i fjortn daga va æ nån daga hjemme hos føreldran mine.. Nu skal han jobb seint kvær dag denne uka og fleire daga i nesteuka... etter det skal di ha øvelse så da ser æ vel ikke han på halvanna uke... så det bi lange daga... men det går nu på et vis...

 

I går va ho nu ute i lamme farfarn e tur, hjalp han å lemp høy også aka di litt... i dag passa farmora dem mens æ va på matbutikken... å det hjelp veldi på.... e gla æ har både føreldra og svigersa i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stor trøsteklem til deg. jeg vet nøyaktig hvordan du har det. legg til to barn til og du har min dag. føler meg som ei skure fille .fire snørrete unger som våkner av at de tettner på natta og sammboeren... ja skal jeg få vekket han må jeg hoppe i senga og slå med kjelelokk. men det har jeg ikke energi til. GUD DET MÅ VÆRE GODT OG VÆRE MANN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...