Gå til innhold

Jeg har nettopp vært jordmor


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

- for en skokk edderkoppunger! Skulle hente ved i kjelleren, en edderkopp satt på vedkubben, og jeg med min edderkoppskrekk banka den jo vekk - ut kravla det små udyr - det føltes som i hvert fall femti! Grøss og gru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha dødd på flekken! Edderkoppfobi er lite originalt kan man si, men jeg er LIVREDD uansett hvor dumt folk sier at det er. Æsj, forferdelige dyr :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg hater også edderkopper! Har begynt å moderere meg med utbruddene etter at jeg fikk barn, for å prøve å vise at dette faktisk er interessante dyr (om det er mulig), så jeg har begynt å nærme meg de små! Men mannen min har advart meg om at det henger hauger med edderkopper i råkjelleren vår - jeg grøsser på ryggen bare ved tanken! Inn dit skal jeg ALDRI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse "søte små" har jeg ikke noe i mot altså, men i kjelleren vår finner du noen på størrelse med en tommelfingernegl - DE er ekle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det i garasjen vår. De er svarte, like store som tommelfingerneglen med ben som stankelben bare tykkere. Når vi drepte de kom det masse små gule/rød edderkopper ut av de...GRØSS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Australia så satt jeg på ute-kafè under tak... Plutselig kom en fugl og krafset veldig rett over hodet mitt. Jeg lurte jo på hva det var. Plutselig oppdaget jeg det og spratt opp fra stolen min. Og akkurat da jeg spratt opp så datt det en enorm edderkopp (5 cm i diameter og over en cm tykke ben) ned på stolen jeg akkurat hadde reist meg fra! Jeg klarte meg unna å hyle, men de to andre jentene jeg satt sammen med hylte jo til. Alle australienerne snudde seg og så dumt på oss... Syntes kanskje jeg var litt rar som hylte over en edderkopp... Gosj, det er den ekleste edderkoppen jeg har sett! Etter det så er det liksom ikke fullt så ille med de norske edderkoppene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg var i USA. Hun satt på do og kjente noe krafset så fælt bak håret hennes. Hun reiste seg og så i speilet, og så en diger edderkopp sitte i håret. Hun fikk full panikk og fikk noen av de som jobbet på restauranten der hun var på do til å få den ut. Den var like stor som hånda hennes....off....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært i Australia, ja... Satt som eneste utlending under et tre (bål og greier, vet du) - da en plutselig bøyer seg fram og fisker litt i luften over buksebenet mitt, og fanger opp den digre edderkoppen som var på vei opp i buksebenet mitt!! Fy! Jeg hadde frosset hele kvelden, men jammen ble jeg plutselig varm, ja! Men det var jo ingen "farlig" edderkopp - et bitt tilsvarer vel det å bli stukket av en bie!

 

Nei, da er jeg bare glad for de søte edderkoppene vi har i Norge, som garantert er helt fredelige! Bare de ikke er på meg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...