Gå til innhold

November: Når legger dere babyene og åssen sover de?


Fantasiløs m/ 2 vakre gutter

Anbefalte innlegg

Her legges han ca 20.30, skal snart begynne å legge han kl 20! Og da sover han til ca 6 for å få sutten sin, og så sover han videre til ca 8.30 for så å ligge og prate i 15-30 min!

 

Synes vi er veldig heldige som har fått en baby som sov hele natta fra han var 7 uker!

 

Flere som er like heldige? Eller åssen sover din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi såpass! Går han 12 timer uten mat? Trudde jeg var heldig jeg.. :) Her legges det rundt 20, sover som regel til mellom 3 og 5, mat igjen og vil opp i 08.30 tida. Men etter han blei 3 mnd så sliter jeg veldig med å få han til å sove på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggriser, dere:0). Får ikke lagt henne før 11 - våkner da med 3 - 4 timers mellomrom fram til 9/10 - tiden. Hvordan har dere klart å få dem til å sove for natta så tidelig? Putter dere inn sutten når bebisen griner om natta istedetfor å amme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er stup trøtt klokka sju. Men uansett når jeg legger han tar det nesten to timer for tida før han sovner, selv om han er kjempe trøtt. Får sutten, mister den, griner, inn igjen og gi han den, mister den osv.. Men jeg og lurer veldig på hvordan ho har klart å venne han til det der! :)

Er det bare min som bruker så lang tid på å sovne på kvelden? Har bare vært den siste uka da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil gjerne ha noen tips! Hun sovner rundt halv seks, og sover til seks......så sovner hun igjen halv ni og sover til ni........Klarer jo ikke å holde henne våken når hun helst vil sove, men det er vel de smånappene som gjør at jeg ikke får lagt henne før 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan ikke legge ho halv ni når ho har den lille blunden sin da? Var samme med oss før. blei bare en liten blund når han lå i stua. Men når jeg la han på rommet på samme tid der det var mørkt og kjøligere så sov han leeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på det, men så er jeg litt redd for at hun da vil våkne etter ett par timer - for så å nekte å sove videre? Styrte litt med henne på nettene før....gikk ofte til 3 om natta før hun sovnet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha prøvd i natt, og går det galt så gjør du ikke det mer.. :) Er jo veldig sent med 23 da, får jo aldri tid for seg selv da.. Nå når de er 3 mnd så skal de jo egentlig være klare for å bli lagt litt tidligere. Jeg prøvde enda tidligere i går, klokka sju. Men han sovnet ikke før ni da. Men han er så trøtt og sutrete etter klokka seks. Ikke lett det der med legging. Hvor lenge sover ho på morran da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forsøke det en dag jeg vet jeg ikke trenger å opp tidlig om morgenen:0). Skal på barselstreff imorgen, og da er det jo greit å ikke være helt i Neverland:). Når hun sovner 11, kan hun sove til 11 - 12 hvis hun får bestemme - men jeg forsøker å få vekt henne rundt 9 en gang. Synes det er greit å få litt rytme på dagen.....Før sov jeg til 11 med henne - men det ble helt håpløst.....fikk aldri gjort en ting i huset eller sosialt da!

Hvor lenge sover gutten din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja he he, det kan være litt greit. Før lå vi og til 11, men nå vil han opp mellom 8 og 9. Så jeg syntes det var veldig tidlig med en gang, har jo bare han. Men nå har jeg vent meg til det. :) Står du opp med guttene dine hver dag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fantastisk samboer som stort sett står opp med guttene.....Av og til spør de pent om ikke jeg kan gjøre det - tror de synes pappas niste er litt tam:0). 8 - 9 er jo bra det......alt blir en vanesak etterhvert:). Eldstemann hadde det med å våkne i 5 - 6 tiden da han var liten...Postmannen lo godt da vi var ute å trilte før sole stod opp og han delte ut avisene:):):)

Er du fra Sørlandet du? Åssen er litt sånn sørlandsuttrykk, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så godt da.. Da er du heldig.. Ja det kan jeg tenke meg at nisten din er bedre, akkurat sånt noe er vi litt flinkere til. :)

5 6 var jo veeeldig tidlig da, da hadde jeg sliti litt i starten tror jeg. Men man venner seg jo til alt!

Er fra Notodden (telemark), men bor i Bø i telemark. Vi har litt spesielle uttrykk her. Litt "slang" på ordene! :) Hvor er du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Tvedestrand........ikke altfor langt unna deg:0). Nå våkner terta mi her......snakkes snart igjen håper jeg:0).

Grattis med 3 årsdag, foressten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke langt unna! :)

Ha en fin dag videre. Får ut og gå en tur vi nå da..

Tusen takk! :) Da snakkes vi snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært så flink fra vi kom hjem han..

Har i grunn ikke gjort noe spes.. Var heldige med at han ville sove i sine egen seng fra dag 1 hjemme.. Vi begynte å legge han mellom 23-24 i førsten.. gått gradvis nedover etterhvert som vi så han var trøtt..

De første ukene fikk han mat ca 3 ganger om natta.. Fra han var 7 uker, sov han gjennom natta uten mat..

Om han våkner gir jeg han bare sutten, og blir han rolig da vet jeg at han ikke er sulten.. for da sovner han videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger småen i syv tiden hver kveld. Men det er veldig forskjellig hvordan han sover. Noen netter kan han sove helt til fire før han får mat, mens noen netter kan han våkne med 3 timers mellomrom.. Så jeg vet aldri hva natten bringer..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger klokka 19 ca. Men hvordan natta blir vet vi aldri..... noen ganger sover han 5-6 timer før mat, andre ganger spiser han hver 3-4 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...