Augustnurk(nurk2) i magen:-) Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Heisann! Jeg er nå inn i 18. svangerskapsuke. Har egentlig hatt et forholdsvis behagelig svangerskap så langt, var bare litt småuggen/kvalm de første tre månedene og veldig trøtt en periode. Men noen ganger så har jeg hatt hodepine (trykket ligger midt oppå hodet og fremover mot pannen) som har vart mellom 2-5 dager. Det er ikke så ille at jeg blir sengeliggende eller noe sånt, men det murrer veldig oppi hodet hele tiden og når jeg kapitulerer og tyr til paracet (prøver i det lengste å unngå det da) hjelper det nesten ikke i det hele tatt. Noen som har peiling? Tips? Kan det ha noe med blodsukker å gjøre? Er litt frustrert i dag, for nå har jeg hatt hodepine i to døgn og det er liksom ikke så veldig behagelig. Prøvde å være hjemme fra jobb i går for å se om det hjalp hvis jeg slappet av. Men jeg er jo like ille i dag, om ikke verre. Hjelp!
Mamma Mirabell Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 er en vanlig "bivirkning" på svangerskapet det... Var sånn i mange mnd selv jeg uten at noe hjalp. Jordmor hadde ingen gode tips annet enn masasje.. At det kunne være spent i nakken satt seg på hodet.. ellers så er det jo greit å få sjekket jernloager å lsikt da så det ikke er det som plager deg. men trøst deg med at det mest sansynligvis går over (ihvertfall innen juli )
JuliLinda Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Sliter med det samme og begynner å grådig lei av det her. Fungerer dårlig på jobb og hjemme. Har gått til kiropraktor, men det har ikke hjulpet noe som helst. Har tatt Paracet noen ganger når jeg har måttet pga jobb osv, men jeg vil ikke ta tabeletter hver dag. Blir så sur for jeg er egentlig i fantastisk god form ellers, har ikke hatt noen som helst slags plager med graviditeten. Føler den her dumme hodepinen ødelegger det å kunne nyte graviditeten. Begynner å lure på om jeg skal gå til legen å høre om det vil hjelpe å bli sykemeldt. Akkurat nå har jeg bare dårlig samvittighet for at jeg ikke greier å gjøre jobben så bra som jeg bør. Legger meg med hodepine og våkner med hodepine....huff altså..man blir så dritlei...sånn der fikk jeg ut litt frustrasjoner:-)
SOMMER :) Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Hvordan er blodtrykket ditt da? Ved høyt/økende blodtrykk kan man få hodepine..
JuliLinda Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har ikke høyt blodtrykk, sjekket dette, så det er vel en viss fare for at det enten er hormonene i forbindelse med graviditeten, eller anspente nakkemuskler.
Augustnurk(nurk2) i magen:-) Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2007 Har ikke målt blodtrykket siden jeg var til legen før rett før jul. Da var blodtrykket relativt normalt (ca. 94/72, var veldig avslappet;). Har jo hørt at høyt blodtrykk og hodepine kan være indikasjon på svangerskapsforgiftning. Men jeg er rimelig sikker på at blodtrykket er i orden. Skal til lege i slutten av måneden igjen. Får no sjekket det da da.
amilde 11.06 Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Aukupunktur er verd å prøve. Jeg er plaget med migrene og har hatt veldig god hjelp av akupunktur. Mange flinke akupunktører i Trondheim. Kan varmt anbefale en som heter Lars Børke. Lykke til!
Loglady Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Hodepine er helt vanlig i svangerskapet, og skyldes ofte hormonene (progesteron/østrogen). Et kjerringråd er å smøre lavendeldråper på tinningene. Jeg sliter også m hodepine fra tid til annen, noe jeg aldri gjør ellers.
Babyboy Høygravid Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Jeg også sliter mye med hodepine... De siste uken har jeg mer eller mindre hatt hodpine hverdag.. Jeg sliter med stresshodepine.. Det har jeg gjort imange år.. blodtrykke mitt ligger på 135/70 Å d var litt høyt sa legen.. Så jeg må ta det helt med ro... Å attpå til der har jeg bilyd på hjerte...
ømeb Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Jeg hadde en periode mye hodepine, og fikk tips av en venninne om å ta b-vitaminer. Jeg begynte med 2 stk Solaray balansert mega-b-stress hver dag, og etter noen få dager forsvant hodepinen. Før helgen gikk jeg tom for b-vitaminer, og fikk ikke kjøpt før på mandag. Jeg fikk hodepine igjen på søndag, er på bedringens vei nå.
Snappie Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 Jeg også er plaget med hodepine som rett og slett forringer livskvaliteten min! Har vært til tett oppfølging hos lege som sier han ikke kan finne noen annen årsak enn at det skyldes graviditet og hormoner... Har hodepine hver dag i flere uker nå. Gjerne bare en periode med hodepine til enten søvnen kurer det, frisk luft, massasje eller 2 paracet før leggetid i verste fall. Ikke alltid noe hjelper heller. Er 50 % sykemeldt. Jeg er redd for at dette skal skade den lille jeg, det at jeg har så mye hodepine. Hodepinen gjør meg i så dårlig humør og jeg får en negativ innstilling med å bekymre meg for at noe er gale med den lille. Blodtrykk og blodprøver er fine. Har vært plaget med hodepine fra tidligere også... Det ligger jo lantent. Men hva med mine bekymringer? Bekymrer jeg meg for mye? Er i min 16. uke nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå