Gå til innhold

Huff- vi skal til legen med nurket i dag :-/


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

Han har vært forkjølet siden mandag- hoster, er tett i nesa og surkler i brystet..... Han er våken og opplagt men i går måtte vi lure og kjempe litt for å få i han mat.... :-/ han er egentlig en grådigper som aldri sier neitakk til mat- men nå drikker han ca 50-80 ml- så vil han ikke ha mer, da vrir han seg og makker seg- for så å gråte hvis vi tar flaska ut av munnen hans også ..... så da ble jeg ganske bekymret da, og har fått time hos lege i dag......

 

Whish us luck ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til. Det er best å dra til legen hvis man er bekymret.

 

Har en liten forkjølet gutt her også. Han blir ganske sint når nesa er tett når han dier, men det løser seg med saltvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter :-)

Jakob har "bare" vanlig forkjølelse- heldigvis- og har fått nesedråper og saltvannsdråper- og det hjelper!!

Ble veldig beroliget når jeg var hos legen, han er kjempeflink- så nå vet vi hvordan vi kan se at "sykdommen" sitter i øvre luftveier (vanlig forkjøleles) eller i nedre luftveier (som er mer alvorlig)!!

 

Nå håper vi bare at bollen vår blir raskt frisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du forklare forskjellen?

Min lille gutt er kjempe forkjøla - hoster stygt og er helt tett i nesa, men ikke feber. Kvier meg for å gå til legen for alltid synes jeg de sjekker feber først og hvis det er en alvorlig infeksjon hører det vel feber med?

Han har matlyst, men litt problemer med å amme når nesa er så tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig likt ut som Jakob- anbefaler deg å kjøpe nesedråper for spedbarn, samt saltvannsdråper- vi har brukt det to ganger i dag- og han er mye bedre!!

Forskjellen er: ta av han og se på når han puster- puster han med amgen og rolig er det bra- om han bare puster med øvre del av kroppen, bryskassa, og fort og det virker som han sliter med å puste- KAN det tyde på problemer i nedre del av lufteiene.

I tillegg er jo allemntilstanden viktig- om det var alvorligere vil barnet bli slapt.. men de renger ikke alltid ha feber selv om de er alvorlig syke.

 

Prøv med saltvann og nesedråper du!!

 

Ønsker lillen din god bedring :) vet at det absolutt ikke er noe greit å ha syke barn- så sender deg en klem jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...