Gå til innhold

Sanna&Simen


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig at du spør:) Har drevet å masert og pumpet flere ganger... Er ikke så rødt og ømt idag, men det kommer fortsatt gul og seig materie ut av den ene åpningen, men ikke mye.... La inn onnlegget på ammedebatten (som anonym) og der sa Expat at jeg ikke skulle amme, tre små sa at det var det beste. Litt fovirra ja!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Expat der. Er det verk der, bør du ikke amme, det står i hvert fall i all ammelitteratur jeg har lest. Men du bør pumpe for å opprettholde produksjonen. Det sitter fast noe i melkegangene dine sannysnligvis. Dette må ut. Og det gjør du best ved å tømme puppen - derfor bør du ta lecitin fortsatt, er du heldig, fungerer det som Plumbo.

 

Hvis du stadig merker bedring, og er ganske mye bedre i løpet av morgendagen, går nok dette bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å , jeg håper virkelig det!! Blir så frustrert av det. Sist gang ble det det oppstyret, men da måtte jeg jo drenere for den hadde kapslet seg inn. Nå er det forhåpentligvis "bare" tilstopning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente, Sanna&Simen, var at du må få tømt puppen. Da er jo amming en måte å få det til på, men det beste er selvfølgelig å pumpe dette ut! Om du sliter med å pumpe nå, er det bedre å bruke nesespray for å understøtte utdrivningsrefleksen. Og som hoppetussa sier - varme, og forsiktig massasje på stedet der du har tilstoppede melkeganger, er viktig. Da vil jo ammeinnlegg i ull kunne hjelpe for å holde varmen bl.a.

 

Og blir du forvirret av meg, så hører du på de andre;-) Det hender jo at jeg tror jeg formulerer meg entydig, og så kan det allikevel feiloppfattes. Ulempen med at det er skriftlig, dette her...

 

Fortsatt god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ikke forvirret av deg da vettu tre små!! Blir forvirret av at det er forskjellige meninger:) Jeg bare lurer på om det er farlig for Simen å få det i seg dersom han skulle ta puppen der?

 

Nå har jeg uansett pumpet, for Simen vil ikke ha den puppen forløpig.... Det kommer ytterst lite "verk" som jeg kaller det, og jeg må holde på lenge for å få det ut.

 

Ut i fra dette, tror du det går over av seg selv eller bør jeg oppsøke fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lett å pumpe, da, kommer melken lett? Eller sliter du like mye for å få ut alt?

 

Hoppetussa har sikkert lest det nye om amming, så om hun ikke anbefaler å amme hører vi på henne, vi;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer lett fra de andre åpningene, særlig ved håndmelking! Men må klemme skikkelig og på "riktig" plass for å få ut det gule... Innbiller meg at jeg kan tømme det vekk. Syns det ar blitt mindre ettervert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fortsetter du som du gjør nå. Så lenge det blir bedre virker det greit. Men om det blir verre igjen, mer flammete/rødt og vondt, og i verste fall om du skulle få feber, er det rett til fastlege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter tre små jeg! :-) Hun vet MYE mer om sykdommer enn det lille jeg har lest, altså. Men det står altså i ammepensumet. Det kan være bakterier i denne verken har jeg lest, derfor ikke Simen skal få den melka - bare sånn for sikkerhets skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...