Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Jeg er bare 5 mnd på vei, men den siste mnd har magen "eksplodert" og jeg føler meg veldig stor! En dag i uka går jeg på småbarnssvømming med minstemann, og forrige dagen - i dusjen - spurte en av de andre foreldrene meg hvor langt jeg er på vei. Da jeg svarte fikk hun helt hakeslepp og utbrøt: "Jeg var'ke så stor da jeg skulle føde engang!" Og fortsatte og prate om dette "fenomenet" i 5-10 min. Jeg følte meg bare som en ELEFANT og kom ikke på noe glupt å si.......
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 skal trøste deg med det at det spr har jeg fått også, men de som har vært gravide for lenge siden,glemmer dette. mann min sa at jeg var langt ifra den ballongen jeg var i siste dagene av svangerskapet. er uke 20 nå,og har en stor plugg der inne som hikker noe forferdelig idag.
Mamma Mirabell Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 så er du vel stor da ?? gjør det noe da? noen er små og noen er store.. babyen skal ut uansett den til slutt og da er magen borte.. kos deg med magen nå som du har den du er nok ikek så mye glut å si i slike situasjoner men skjønner ikke hvorfor man skal si noe glupt heller. JA babyen tar plass
Regnbuemor til 2 Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Å det der er så irriterende. Jeg har en svigermor som sier dette hver gang jeg møter henn, og det er ganske ofte! Hun sa sånn i forrige svangerskap også. Det er jo 30 år siden da så jeg misstenker at hun bare husker feil. Hu tror hu er syltynn... Og så forstår jeg ikke at sånne kommentarer kommer fra folk som faktisk har vært gravide, de vet jo hvor sårbar man er...??? Nei. Drit i dem. Jeg sa til svigermor i forrige uke at hun ikke trengte si det mer for det sårer meg. Da ble hun jammen litt rar...
~La luna~ Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Jeg skal love deg, at det er akkurat like irriterende og kjedelig dersom folk snakker på hvor liten mage du har hele tiden også... Du får tenke at folk som gidder kommentere det er sikkert misunnelig
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Jeg også får ofte høre at jeg har stor mage (er i uke 24), men syns jo ikke selv at jeg er sååå stor da jaja magen min er jeg stolt av uansett...!!
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Jeg fikk senest i går sprsml fra to kolleger, mødre sådan, om hvor lagt jeg er på vei. Da de fikk høre at jeg er ca 5 mnd på vei,spurte de om jeg er sikker på om det ikke er tvillinger...! Nei,jeg blir bare veldig fort stor,måtte eg svare begge gangene... Men hittil har jeg ikke lagt på meg andre steder enn rundt magen, tror kanskje det hadde vært mere sårt for meg om jeg hadde lagt på meg andre steder og, og at jeg hadde følt meg "feit"... (dette skriver jeg IKKE for å såre noen!!! Det er dette jeg tenker om meg og min kropp, og er IKKE mynta på noen andre..!) Vi er alle forskjellige, og det er kjempesynd at enkelte ikke kan holde seg for gode til å bare MÅTTE komentere alle andre!!! Neste gang en får sånne komentarer kan en rett og slett si at det som blir sagt sårer en, og hvis en er tøff nok kan spørre personen som kommenterer om den ønsker at du skal kommentere ting på den personens kropp...?!
nicco Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har fått lignende komentarer mange ganger. Kom rett fra sykhuset, hadde blitt sent til kontroll for lave SF mål, og så komenterer de at du er stor!! Folk glemmer utrolig fort hvordan de så ut selv, det er min erfaring. Ei jeg jobba med syntes jeg var stor, hun fikk ei jente på 2200 gr. og jeg fikk en gutt på 4400. Det er litt forskjell på det også, da!! Jeg er litt forundrer over hva folk tillater seg å si bare de treffer noen gravide. Det er jo ikke vanlig høflighet å komentere hvor tjukke folk er...eller??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå